شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اربعین

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: بخشی از تأثیرگذاری عظیم نهضت عاشورا را ما در پیاده روی اربعین حسینی به خوبی مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسین اسدی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با بیان این که پیاده روی اربعین، تجلی حضور و بصیرت بالای همه عاشقان و دلدادگان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، اظهار داشت: علما و بزرگان ما و در رأس آن ها حضرات معصومین بر لزوم زیارت امام حسین(ع) به خصوص بحث پیاده روی اربعین، تاکید بسیاری دارند و ما با حضور در این مراسم به ترویج شعائر حسینی و زنده نگاه داشتن آرمان های مقدس نهضت سیدالشهدا(ع) کمک می کنیم.

وی افزود: حرکت باشکوه و بی نظیر مردم عراق و ایران و دیگر کشورهای اسلامی و شیعی در اربعین حسینی به خوبی نشان می دهد که راه نورانی امام حسین(ع) در طول تاریخ جریان دارد و حب و عشق به حضرت ثارالله (ع) روز به روز افزایش پیدا می کند.

این استاد حوزه همچنین گفت: از سویی به خصوص در سال های اخیر، شاهد بایکوت شدید راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین حسینی در رسانه های دشمنان اسلام و تشیع هستیم و حال آن که به کوری چشم دشمنان، این پدیده سال به سال عظمت بیشتری یافته و جمعیت بسیار بیشتری از مردم جهان به اهمیت و تأثیرگذاری فوق العاده آن پی می برند.

وی بیان داشت: این هایی که توفیق حضور در این سفر معنوی را پیدا می کنند، بی شک از سوی خود امام حسین(ع) دعوت شده اند و چه خوب است که در این مدت بکوشند که بصیرت و معرفتشان نسبت به دستگاه سیدالشهدا(ع) و اهداف و آرمان های نهضت سرخ حسینی بیشتر و عمیق تر شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha