جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پوررضا

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه قم بیان کرد: هنگامی که ما شرقی‌ها به غرب رفتیم این بررسی را انجام ندادیم و تعالیم قرآن را به آنجا به خوبی منتقل نکردیم و این نگذاشت مسلمانان به همان تعالی که قرآن آن را وعده داده است، برسیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل پوررضا، امروز در مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت که در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد،گفت: شرکت‌کنندگان در این جشنواره به دلیل انس با قرآن حیات ویژه‌ای به دانشگاه قم می‌بخشند.

وی افزود: باید افراد حافظ و مسلط به علوم قرآنی زندگی‌شان به گونه‌ای دیگر باشد و باید به‌دنبال تعالی زندگی خودشان باشند؛ زیرا قرائت و حفظ قرآن باید با عمل به قرآن همراه باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در قم بیان کرد: تلاش غربی‌ها برای حل مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات‌شان، در عرصه های مختلف انجام شده است ولی هر فرد و اندیشمند غربی وارد شرق شد، وضعیت شرق را بررسی کرد و سعی کرد که اندیشه غربی را بر آنها مستولی کند.

وی گفت: هنگامی که ما شرقی‌ها به غرب رفتیم این بررسی را انجام ندادیم و تعالیم قرآن را به آنجا به خوبی منتقل نکردیم و این نگذاشت مسلمانان به همان تعالی که قرآن آن را وعده داده است، برسیم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه قم گفت: قرآن کتاب رفع نیازهای بشر و مشکلات بشر است و جهان اسلام باید نگاه ویژه‌ای به قرآن داشته باشد.

وی در ادامه به نقلی از آیت‌الله بهجت در این خصوص که «تمام محرومیت‌های ما از عدم باور ماست» یادآورشد: این باور نداشتن باعث شده سرمان را در برخی کشورها پایین بیندازیم و به این باور نرسیدیم که کتاب احیای ما قرآن است.

پوررضا تصریح کرد: اگر از قرآن بهره ببریم، عالم عوض می‌شود و ما برای دنیا حرف نو داریم و دیگران را به این سخنان جدید دعوت می‌کنیم، حرف نو همان حرف دیروز قرآن و عترت است؛ امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید موعود بیاید کتاب مرده را زنده می‌کند و وظیفه ما این است امروز قرآن را موجود زنده ببینیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم تصریح کرد: پیامبر(ص) قرآن ناطق است،؛ باید راز و رمز حیات دنیوی و اخروی را در قرآن بیابیم؛ باید با تطهیر از قرآن بهره ببریم تا عالم عوض شود، قرآن حیات حقیقی است و اگر با آن ارتباط بگیریم ما را هدایت و نورانیت قرآن بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha