سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ همکاری دستگاه های مذهبی و فرهنگی کرمان برای برگزاری هر چه باشکوه تر راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، دومین جلسه ستاد اربعین شورای نهادهای فرهنگی - مذهبی استان کرمان عصر روز گذشته، در محل مدیریت حج و زیارت استان برگزار شد.

در این جلسه مسئولین هر یک از نهادها به تشریح فعالیت‌های خود در جهت بهبود سفر زائرین امام حسین(ع) پرداختند.

حجت الاسلام سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت:

دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری از زمان جلسه اول شورا تاکنون به برگزاری چهار کارگروه همت گمارده است 1. کارگروه یاوران معنویِ اربعین به ریاست نماینده ولی فقیه در استان، 2. تشکیل کارگروه ادارات کل اوقاف و تبلیغات اسلامی 3. تشکیل کارگروه مدیریت حوزه علمیه و اداره کل اوقاف 4. تشکیل کارگروه بانوان با مدیریت فاطمه‌السادات حسینی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری


دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کرمان به منظور تبلیغ این ایام در فضای مجازی، با نظارت امام جمعه کرمان نسبت به ایجاد وب سایتی با عنوان برنامه قدم به قدم اقدام نمود و هر روز یکی از مباحث مربوط به پیاده روی، نشر و اشاعه هشتک‌های مذهبی مناسب در فضای مجازی داریم؛ و هم‌اکنون نیز قالب‌بندی سایت از تم زیارت، دلنوشته‌ها، کلیپ و نگارخانه است.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی، مدیر حوزه علمیه استان کرمان:

حوزه علمیه نسبت به فراخوان جذب طلاب مبلغ اقدام کرده است و هم اکنون در حال تدوین برنامه آموزشی مدارس در ایام اربعین هستیم که در این خصوص، هفته آتی جلسه ای در سازمان حج و زیارت نیز خواهیم داشت.

حجت الاسلام قنبری مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهر کرمان:

اداره تبلیغات اسلامی در حال جمع آوری فهرست موکب ها و روحانیون موکب، جهت تحویل به سازمان حج و زیارت است.

در ضمن با رایزنی های صورت گرفته، این اداره آمادگی دارد تا در صورت نیاز موکب‌ها به مواد اولیه، با مکاتبه با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، نسبت به تهیه مواد با هزینه پایین تر اقدام نماید.

علی بابایی، نماینده بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء کرمان:

هم اکنون در حال بررسی و محاسبه هستیم و در صورتی که هزینه هاتامین شود، برنامه‎ای جهت تهیه پکیج تبلیغی و ارائه آن به موکب ها را داریم.

گفتنی است، در این جلسه نمایندگانی از دیگر نهادهای استان نیز حضور داشتند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha