دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اربعین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته امسال بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم استان کردستان در راهپیمای عظیم اربعین حسینی شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان، صبح امروز در دیدار با جمعی از مسئولان موکب های شهر سنندج اظهار داشت: اربعین حسینی اجتماع بزرگ مسلمین و نمایش اقتدار جهان اسلام در برابر دشمنان دین خداست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی حامل پیام های سیاسی بسیاری برای جهانیان است، گفت: در جریان راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی، دشمنان به خوبی به قدرت و اقتدار جهان اسلام پی می برند که این اولین پیامد این حرکت عظیم در جهان اسلام است.

این استاد حوزوی تصریح کرد: یکی دیگر از جنبه های مهم راهپیمایی اربعین حسینی تجدید بیعت دوباره مسلمین با همدیگر است و این تجدید بیعت زمینه یاس و ناامیدی بیشتر دشمنان وحدت جهان اسلام را بیش از پیش فراهم می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با تاکید بر اینکه تهمیدات لازم رای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر مراسم اربعین حسینی امری ضروری است، افزود: متولیان فرهنگی، مسئولان هیئات و تشکل های مذهبی و فرهنگی، پایگاه های بسیج، بازاریان، مردم و... همه باید زمینه های مناسب برای برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی در استان کردستان را مهیا کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه مردم استان کردستان عِرق و علاقه ویژه ای به اهل بیت رسول اکرم (ص) دارند و هر ساله با اشتیاق فراوان به زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین علیه الاسلام در کربلا می روند که این خود زمینه ساز وحدت و انسجام بیشتر در جهان اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته امسال بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم استان کردستان در راهپیمای عظیم اربعین حسینی شرکت خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه در این روزهای مقدس باید پتانسیل های دینی و فرهنگی کردستان را به زوار اربعین بشناسانیم، اظهار داشت: استان کردستان محل عبور زوار اربعین از استانها و حتی کشورهای دیگر است، لذا از مسئولان و متولیان فرهنگی کردستان درخواست داریم که با برنامه ریزی دقیق زمینه های معرفی این خطه را فراهم آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha