جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آموزش قرآن

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: ذهن کودکان در بحث گیرایی و آموختن مسایل بسیار آماده است و مسائل دینی و شرعی را به راحتی یاد می گیرند و فراموش نمی کنند، لذا بهترین زمان و فرصت برای یادگیری قرآن همین سن کودکی فرزندانمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم؛ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان صبح امروز در نشستی با جمعی از مربیان و معلمان قرآن شهر سنندج دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار؛ حجت الاسلام حسین کریمی مقدم با اشاره به جایگاه غیرقابل وصف قرآن کریم در زندگی همه ما اشهار کرد و اظهار داشت: قرآن کتاب درس زندگی است، لذا همواره باید در مسیر زندگی خویش این منشور و چراغ هدایت بشریت را همراه خویش داشته باشیم.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه علوم و معارف بسیاری در قرآن کریم نهفته است، گفت: در 1400 سال پش مباحث علمی بسیاری در قرآن کریم بیان شده است که این علوم در قرن های اخیر و با تلاش بسیار دانشمندان کشف شده است که این خود یکی از معجزات و کرامات قرآن کریم می باشد.

این کارشناس قرآنی با تاکید بر ضرورت تربیت فرزندان بر اساس اصول قرآنی و دینی، افزود: تربیت فرزندان ما باید براساس تربیت قرآنی باشد و همواره این کتاب آسمانی مسیر حرکت فرزندان ما را نورانی می نماید.

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه سخنان خود گفت: دور شدن از قرآن کریم و مهجور ماندن کلام خداوند متعال، دلها را سنگ و قلب انسان را سخت می کند، لذا به عنوان یک مسلمان باید هرگز قرآن را در حاشیه زندگی خویش قرار ندهیم و همواره از این کتاب الهی برای سعادت دنیوی و اخروی خویش استفاده کنیم.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان بر لزوم آموزش پایه ای قرآن از همان سنین کودکی اشاره کرد و اظهار داشت: ذهن کودکان در بحث گیرایی و آموختن مسایل بسیار آماده است و مسائل دینی و شرعی را به راحتی یاد می گیرند و فراموش نمی کنند، لذا بهترین زمان و فرصت برای یادگیری قرآن همین سن کودکی فرزندانمان است.

حجت الاسلام کریمی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از مسایلی که مربیان و معلمان قرآن باید همیشه مدنظر داشته باشند، آشنایی با روش صحیح و کاربردی آموزش قرآن به دانش آموزان می باشد و سعی کنند که تنها به حفظ و روخوانی توجه نکنند و سعی داشته باشند که قرآن و مبانی آن را برای دانش آموزان تفسیر و تحلیل کنند.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: در قرآن کریم، قصص و داستانهای پندآموز بسیاری  از زندگی پیامبران خدا و افراد بزرگ و مومن وجود دارد که هر یک از این داستان های قرانی خود درس زندگی برای همه ما انسان هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha