پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پلیس تایلند پرونده سازی علیه دانشجویان مسلمان را متوقف می سازد

حوزه/ درپی پیگیری فدراسیون دانشجویان مسلمان تایلند در رابطه با پرونده سازی پلیس این کشور علیه دانشجویان مسلمان، کمیته ای در مجلس نمایندگان اعلام کرد که پلیس را مجبور به توقف این اقدامات می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از bangkokpost، پلیس تایلند موافقت کرد که تحقیقات ویژه و پرونده سازی علیه دانشجویان مسلمان را پیگیری نکند.

کمیته قانون ، دادگستری و حقوق بشر مجلس تایلند روز چهارشنبه اعلام کرد که  دفتر شعبه ویژه موافقت کرده است پرونده سازی علیه دانشجویان مسلمان را پایان دهد.

سخنگوی این کمیته به هیات نمایندگان اطمینان داد که این اقدام جنجالی پلیس پایان یافت، این درحالی است که طوماری از سوی فدراسیون دانشجویان مسلمان تایلند (مصطفیت) منتشر شده بود و این اقدام اداره پلیس را نقض حقوق بشر و شهروندی خواهند بود.

رنگزمن، سخنگوی این کمیته که قرار است در انتخابات آینده حزب نیز شرکت کند گفت: ما از دفتر شعبه ویژه خواسته ایم به اینجا بیایند و این اقدامات را توضیح دهند. آنها گفته اند که در راستای دلایل امنیتی به دنبال اطلاعات بوده اند، اما توضیحی در رابطه با چند و چون ماجرا نداده اند.

این سخنگو اطمینان خاطر داد که کمیته پیگیر ماجرا خواهد بود تا پلیس تایلند قول خود را نگه دارد.

گفتنی است ماه گذشته فدراسیون دانشجویان مسلمان تایلند متوجه شد که پلیس نامه ای به دانشکده ها فرستاده و خواستار جمع آوری اطلاعات با جزئیات درباره دانشجویان مسلمان از جمله فعالیت های خارج از برنامه تحصیلی آنان شده است.

فدراسیون گفت: در این نامه بخش 27 قانون اساسی نقض شده است ، که حقوق برابر و آزادی همه را تضمین می کند.

فدراسیون افزود: این درخواست ، بی اعتمادی دولت به مسلمانان را نشان می دهد که می تواند باعث تفرقه بیشتر در جامعه شود. آنان دانشجویان مسلمان را به صورت ویژه تحت نظارت قرار داده و با امور آموزشی و پرورشی آنان دخالت کرده اند.

 پروت چان چا نخست وزیر تایلند، نیز گفته که پیش از این پلیس به او اطلاع داده بود که چنین درخواست هایی برای اطلاعات غیرعادی تلقی نمی شود و یک روال عادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha