پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی

حوزه/ رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(ع) با بیان این که اربعین موجب وحدت همه ادیان و فِرق است، ادامه داد: زیارت اربعین آن قدر مقدس است که باعث جذب همه بشریت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی امروز در همایش مبلغین اربعین حسینی (ع)که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، گفت: مبلّغ موفق کسی است که با مخالفین و علمای وهابی، مستند و چالشی سخن بگوید.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: تجربه نشان داده با وهابیون و فرقی که وصل به اسرائیل، آمریکا و انگلیس می باشند، بحث علمی فایده ای ندارد، چون  مباحث علمی متوجه نمی شوند و لااقل در مورد این افراد کارساز نیست.

وی بیان کرد: این روزها، شبهاتی در مورد عاشورا و زیارت اربعین زیاد مطرح است؛ اربعین حسینی خصوصیات دارد که از جمله آن موجب تقویت مردم و امت اسلامی، حماسی بود،  ظلم ستیزی و مقدس بودن آن است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج)  با بیان این که اربعین موجب وحدت همه ادیان و فرق است، ادامه داد: زیارت اربعین آن قدر مقدس است که باعث جذب همه بشریت می شود.

وی بیان داشت: همین عشق به امام حسین(ع) بعضی از جوانانی که گرفتار فرقه وهابیت شده اند را از انحراف نجات می دهد و از آنها رو برمی گردانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی افزود: از دیگر شبهات در مورد اربعین از سوی محمد بن عبدالوهاب مطرح شده  این است که می گویند راهپیمایی اربعین  از قبیح ترین کار شیعه است در ایام شهادت امام حسین(ع) مجلس عزا و ماتم راه اندازی می کنند. اما جواب که این ها به خودشان دادند این است که محمد بن عبد الوهاب فرزند پدرش نیست، بلکه فرزند شیطان است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: یکی دیگر از پاسخ ها؛ عزاداری های اهل بیت(ع) برای یکدیگر و عزاداری پیامبر(ص) برای عمویشان حضرت حمزه(ع) و استمرار آن است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(ع) ادامه داد: پاسخ دیگر مسئله عزاداری در زمان پیامبر(ص) هم بوده است، این طوری نبود که تازگی داشته باشد و ایشان برای بسیاری از افراد که از دنیا می رفتند، مانند مرگ فرزندشان این کار را انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی افزود: در بغض و کینه دشمنان نسبت به امام حسین(ع) همین اندازه که همه تلاش شان را بکار می گیرند تا ارزش های این قیام  و اربعین جایی نشر پیدا نکند و در این رابطه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند .313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha