سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 866590
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
حجت الاسلام طباطبایی

حزوه/ حجت الاسلام طباطبایی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور مردم و مسئولین از اهدای گل و چاپ بنر برای انتصاب بنده خودداری کرده و هزینه آن‌ را صرف نیازمندان و فقرا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری حوزه  از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی، امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه سلماس بیان داشت: سلامت انسان در گرو معنویت و نزدیک شدن به خدای متعال است و امام علی (ع) بیان می‌کنند که بندگان سلامت آخرت خود را از دنیا با خود حمل کنند و انگیزه انسان نباید صرفا دنیوی باشد که حب دنیا از اسباب هلاکت است و انسان‌ها در زندگی آزمایش می‌شوند و این آزمایش گاهی با نعمت است و گاهی با بلا صورت می‌گیرد.

امام جمعه جدید شهرستان سلماس افزود: کسانی که تمام تلاششان برای دنیا است، روزی که از دنیا رحلت کنند اموالشان از آنان جدا می شود و اگر دنیا را برای آخرت خود جمع کرده باشند، روز جدای‌ی از دنیا برای آنان اعمال گشته و سبب نجات آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: در روایات دنیا را به نشستن در سایه بعد از ظهر تشبیه کرده‌اند که به زودی زائل خواهد شد و در آیات قرآن هم بیان شده است که وقتی از انسان سؤال می‌شود که چقدر در دنیا زندگی کرده‌اید بیان می‌کنند که اندکی یا نیم روز بوده است و تنها اعمال نیکو است که در دنیا باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این‌که سال‌ها با راهنمایی‌های حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان در خدمت طلاب و حوزه علمیه بودم، گفت: در این سال‌ها با راهنمایی‌های امام جمعه سابق مشغول به خدمت بودم و لازم است از زحمات حجت الاسلام موسوی در ساخت مدارس علمیه خواهران و برادران،  مصلی شهرستان و ارتقای مسائل فرهنگی شهرستان تشکر کنم و از این به بعد با همراهی و همکاری مردم در این راه دشوار قدم برخواهم داشت.

وی  ادامه داد: همانگونه که پیروزی هشت سال با وحدت مردمی به دست آمد باید در جنگ نرم هم با وحدت و همراهی در مقابل دشمن به پیروزی دست یافته و سیلی محکمی به مهاجمین جنگ نرم بزنیم و بنده تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار خواهم گرفت و سعی خواهم کرد در عرصه‌های فرهنگی نیز وضعیت شهر بهتر از گذشته باشد و این هم همراهی مردم و مسئولین را می‌طلبد.

امام جمعه جدید سلماس تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور وضعیت ایده‌آلی را ندارد به همین دلیل هم از همه ارگان‌ها و نهادها تقاضا دارم شرایط کشور را مد نظر قرار داده و از چاپ بنر و تقدیم گل به بنده امتناع کرده و آن‌ها را صرف فقرا و نیازمندان کنند و دست در دست هم قرار داده شهرستان را در همه زمینه‌ها پیش ببریم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha