جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اخلاق ظرف ایمان است، ازاین‌رو نیروی انتظامی باید مظهر عزتمندی، قدرتمندی و مهربانی بوده و رسالت خود را توأم با اخلاق‌مداری و مردم‌داری اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مسئولان نیروی انتظامی استان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با تأکید بر تقویت قدرت نظامی کشور با تکیه بر توان و توانمندی داخلی، افزود: در جنگ هشت ساله روزنه‌های ابتکار و خلاقیت و استقلال ما ایجاد شد و به عینه دیدیم که باید بر روی توان و توانمندی خود تکیه کنیم تا موفق شویم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: همه ما می‌دانیم دشمن در مواقع حساس به ما کمک نمی‌کند، ازاین‌رو باید روی پای خود ایستاده و قدرت کسب کنیم.

وی با بیان اینکه اقتدار مولود عزت بوده و یک ملت اگر عزیز باشد مقتدر هم می‌شود، ادامه داد: در کنار عزت و اقتدار، مقام معظم رهبری بر رحمت هم تأکید ویژه‌ای دارند، یعنی در اوج اقتدار مهربان باشیم و مقاومت را با مهر عجین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه  حقیقت دین ما «أَشِدّاءُ عَلَی الکفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» است، افزود: دین اسلام می‌گوید هرچه می‌توانید در مقابل کفار توانمند باشید اما در برابر شهروندان و مؤمنین مهربان و دل‌رحم باشید.

وی با تأکید بر خوش‌خلقی و بااخلاقی نیروهای انتظامی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید در عین اقتدار و قدرتمندی، مهربانی و اخلاق‌گرایی و مردم‌داری را فراموش نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اخلاق ظرف ایمان است، از این‌رو نیروی انتظامی باید مظهر عزتمندی، قدرتمندی و مهربانی بوده و رسالت خود را توأم با اخلاق‌مداری و مردم‌داری اجرایی کند.

وی با تأکید بر اینکه باید اخلاق و اعتقادات و دین‌داری را در کنار اقتدار داشته باشیم، خطاب به نیروهای انتظامی گفت: مراقب باشید غرور سراغ شما نیاید، زیرا غرور با اقتدار فرق می‌کند و غرور شیطانی و اقتدار رحمانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: امام راحل در الزامات نیروی انتظامی می‌فرمایند در هیچ شرایطی از تقویت نیروهای مسلح و بالا بردن آموزش‌های عقیدتی و نظامی غافل نشوید و امروز یکی از برکات نیروی انتظامی این است که روحانیت به‌عنوان مشاوران امین و جلوداران در کنار شما حضور داشته و آموزش‌های عقیدتی و نظامی در کنار هم ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha