چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سوگواره شعر امام حسن مجتبی(ع)

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر کسی می خواهد در مسیر حق قرار بگیرد باید امام حسن مجتبی(ع) را بشناسد و در مسیر سیره علمی و عملی ایشان قدم بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در شامگاه جمعه در سوگواره شعر امام حسن مجتبی(ع) با عنوان «حماسه صبر» در جمع شعرای آیینی و عموم شهروندان قمی اظهارکرد: اگر کسی بخواهد در مسیر دین قرار بگیرد باید اهل‌بیت(ع) را بشناسد.

وی با بیان اینکه انسان در سایه حکومت دین رشد و سعادت پیدا می‌کند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از دستورات اهل‌بیت(ع) است و حکومت ما موردنظر معصومین(ع) است.

آیت الله فاضل لنکرانی  با اشاره به ابعاد شخصیتی و ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) گفت:بر اساس روایات، دومین اختر تابناک امامت  نخستین کسی است که دو نور نبوت و امامت در وجود ایشان جمع شده است و بر اساس حدیث پیامبر (ص) احسان خداوند در امام حسن(ع) تجلی‌یافته است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم سوگواری برای ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: در این مراسم‌ها تنها نباید به عزاداری بسنده کنیم بلکه همواره باید سعی کنیم نسبت به اهل‌بیت(ع) معرفت پیدا کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید قدردان نعمت ولایت اهل‌بیت(ع) باشیم، پیامبر (ص) همواره تأکید کردند که ضرورت شناخت و معرفت معصومین(ع) باید موردتوجه باشد.

وی خاطرنشان کرد:دشمنان بعد از رحلت پیامبر(ص) نگذاشتند این حجج الهی حکومت بر مردم را بر عهده بگیرند و تا قیامت انسان را گرفتار جنگ و فساد کردند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بابیان اینکه بدون شناخت اهل‌بیت(ع) عاقبت‌به‌خیر نخواهیم شد، گفت: اگر کسی بخواهد در مسیر دین قرار بگیرد باید اهل‌بیت(ع) را بشناسد.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: اهل‌بیت(ع) تجلی خداوند هستند و عظمت وجودی معصومین(ع) قابل‌مقایسه با هیچ‌چیزی در عالم نیست.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: بزرگ‌ترین ظلمی که به اهل‌بیت(ع) شد این بود که پس از پیامبر (ص) نگذاشتند حکومت در دستان باکفایت امیرالمؤمنین(ع) و اهل‌بیت(ع) باشد و همین منشأ فسادها در دنیا شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به ویژگی‌های انسان منتظر تصریح کرد:منتظر واقعی کسی است که همواره در انتظار حکومت واقعی جهان اسلام باشد، بدون شناخت اهل‌بیت(ع) عاقبت‌به‌خیر نخواهیم شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha