پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فخرائی

حوزه/ نمایندگان اداره امور اساتید و بسیج اساتید حوزه خراسان با حجت الاسلام فخرائی، از ایثارگران دوران دفاع مقدس دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نمایندگان اداره امور اساتید معاونت آموزش و بسیج اساتید حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام فخرائی، از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس دیدار و سلام مدیر حوزه علمیه خراسان را به او ابلاغ کردند.

در این دیدار حجت الاسلام فخرائی، ضمن تمجید از حرکت شایسته و الگویی حوزه علمیه خراسان در تکریم اساتید ایثارگر، تصریح کرد: اساتید حوزه علمیه خراسان از عمق جان و علاقه به تبلیغ دین، به تربیت سربازان امام زمان(عج) اشتغال دارند و در این عرصه شایسته است تا این برخورد اسوه و الگویی با آنان به عنوان استوانه های مهم عرصه آموزشِ متعلمان همچنان استمرار داشته باشد.

وی با بیان این که بنده دارای 20 سال سابقه در امر تدریس می باشم که از این میان، 8 سال نیز رسالت مسئولیت آموزش مدرسه را برعهده داشته ام، عنوان کرد: ان شاء الله همه تلاشگران حوزه، عرصه فعالیت خود را در این نهاد کهن انقلابی، برای ترقی خود حوزه بدانند و این دیدار و تجدید خاطرات عملا موجب افتخار ما و احساس سربلندی در نزد جامعه است که از این حرکت تحولی قدردانی می کنیم.

این آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس با بیان این که حضور در دوران دفاع مقدس، در صحنه های نبرد حق علیه باطل را به عنوان وظیفه و رسالت شرعی خود می دانستیم، بیان کرد: این دفاع از مملکت و امت یک رسالت قطعی ما بوده و امروز نیز به عنوان پاسبان درگاه حضرت ولی عصر(عج) تمنای آن داریم که به عنوان مبلغ و مربی بی مثال تاریخ، ما را در این مرزبانی از تشیع، نگاه داشته و در این میدان نلغزیم.

حجت الاسلام فخرائی در ادامه ضمن تشریح تلاش های صورت گرفته در عرصه فعالیت های علمی چندین ساله خود، خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خراسان در ابعاد کمی و کیفی حمایت های معنوی و مادی شایسته ای از اساتید دارد که این ابعاد حمایتی عملا گامی موثر، گسترده و همچنین چشمگیر در راستای ارتقای سطح تدریس و اعتلای امور اساتید این حوزه مبارکه شمرده می شود.

وی در ادامه بر ضرورت پایش مستمر عملکرد اساتید حوزه علمیه خراسان و ضرورت بهره مندی از نیروهای جوان مستعد و توانمند در عرصه تدریس بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب تاکید و ابراز کرد: قطعا با حضور نیروهای جوان، آینده متصور برای پیشبرد اهداف روشن تر است و با این پایش عملکرد اساتید، امکان بروز و تجلی فعالیت های خلاقانه و نو در عرصه تدریس فراهم و هموار می شود.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام روشندل، مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خراسان نیز با بیان این که رویکرد این حوزه مبتنی بر آن است که همه اساتید باید تکریم شده و در دیدارهایی با آنان، ضمن تجدید خاطرات، تجربیاتشان دریافت شود، گفت: البته این تجربیات ارزشمند اساتید از یک سو و سخنان طلاب از سوی دیگر باید انعکاس پیدا کند و این اساتید هستند که باید سخنان طلاب را انعکاس و بازتاب دهند.

همچنین حجت الاسلام قربان زاده، اداره امور اساتید حوزه علمیه خراسان، با بیان این که این حوزه اعتقاد دارد تدریس تکمیل کننده تحصیل بوده و مقوله جدایی نیست، ابراز کرد: چنانچه یکایک شما به سنت های سلف حوزه بازگردید، درخواهید یافت که طلبه ها به نحوی آموزش داده می شدند تا بتوانند تدریس داشته باشند و یا به عبارت دیگر اساتید ضمن تحصیل، برای تدریس و تعلیم، تربیت می شدند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha