چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: جامعه توحیدی باید از گناهان فردی، منکرات و بد اخلاقی ها بیزار باشد تا بتواند به سمت سعادت برود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  بنیادی در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به ویژگی های بندگان خاص و مؤمن خداوند طبق آیات قرآن کریم گفت: انسان های ممتاز و با ایمان همواره با خداوند رابطه ویژه معنوی دارند و از حالات معنوی خود مواظبت و مراقبت کرده و به غیر اوقات نمازهای یومیه اوقات دیگری را هم با خداوند به مناجات می پردازند.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های مؤمنان این است که آن ها همواره دغدغه آیات عذاب قیامت را دارند و نسبت به سوء عاقبت حساسیت ویژه داشته و در کنار توجه به آیات بشارت، همواره آیات عذاب در قیامت را در زندگی خود مورد بررسی قرار می دهند.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: انسان های متقی و با ایمان همواره در صراط مستقیم و طریق حق ثابت قدم بوده و کاری نمی کنند که از مسیر نور در مسیر ظلمت قدم بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی یادآور شد: آنچه بر اسرای اهل بیت(ع) در واقعه عاشورا باقی ماند، ثابت قدم بودن در مسیر دین و حقیقت بود و با صبر و مقاومت و کرامت خود باعث شدند در تمامی سختی ها و مصائب بر دشمن غلبه پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: عیار واقعه کربلا آنقدر بالاست که بعد از ۱۴ قرن پرچم سید الشهداء درخشنده ترین پرچم در عالم است و حماسه بزرگ و با شکوه اربعین نشان دهنده حیات واقعه عاشورا است.
وی در ادامه گفت: اگر انسان در طول زندگی خود برای خداوند قدم بردارد، عبادالرحمن می شود و عبادالرحمن همواره از ضعفای جامعه مواظبت می کنند و آنرا وظیفه اجتماعی خود می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی تاکید کرد: سیره اهل بیت(ع) در خصوص فقرا و ضعفای جامعه بهترین الگو برای عباد الرحمن است چرا که اهل بیت(ع) فقرای جامعه را از نزدیک می شناختند و نسبت به آنها عطوفت به خرج داده و در کنار حمایت های مادی، همواره حمایت های معنوی می کردند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: احساس تکلیف نسبت به مساکین و ضعفای جامعه و همچنین اخلاص در کارها انسان را عبادالرحمن می کند و باعث می شود جامعه به سمت کمال سوق پیدا کند.

وی یادآور شد: بهترین ویژگی برای یک جامعه این است که جامعه توحیدی شود و خدا باوری و خدا محوری در متن جامعه مشاهده و افکار و اندیشه جامعه به معنای واقعی کلمه دینی و اسلامی باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: جامعه توحیدی باید از گناهان فردی، منکرات و بداخلاقی ها بیزار باشد تا بتواند به سمت سعادت برود.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در ادامه در تبیین ویژگی های عبادالرحمن گفت: انسان های باایمان در زندگی خود شرک ندارند، شهادت به دروغ نمی دهند، حقیقت را هیچگاه کتمان نمی کنند، حقوق دیگران را ضایع نمی کنند، دین خود را در بازار دین فروشی نمی فروشند، مدافع حقیقت بوده و به مظلومین جامعه که غیر از خدا یاوری ندارند، کمک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: دنیای اطلاعات در فضای مجازی عاری از حقیقت هست و آنقدر سخنان با ربط و بی ربط در این فضای مسموم وجود دارد که شناخت و تشخیص آن ها نیاز به بصیرت و فهم درست دارد تا شایعه از حقیقت کشف شود. لذا مومنین دقت کافی در شناخت حقیقت دارند و مواظب هستند بستر مجازی قتلگاه آنان نشود، چرا که بدترین نفوذ دشمن از طریق فضای مجازی صورت می گیرد که بتواند افکار جامعه و جوانان را تغییر دهد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی های عبادالرحمن این است که وقتی بر آن ها آیات قرآن کریم خوانده می شود، در آیات تدبر و تفکر می کنند و محتوای قرآن را فراموش نکرده و فهم واقعی از آیات داشته و به آن ها عمل می کنند.

وی افزود: بالاترین وظیفه نسبت به قرآن، فهم آن است که اندیشه را اعتلا می بخشد و انسان را به سمت کمال حرکت داده و باعث می شود انسان به عاقبت سوء دچار نشود.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در پایان گفت: عبادالرحمن نسبت به فرزندان خود احساس تکلیف کرده و در حق فرزندان و همسران خود دعا می کنند و نسبت به عاقبت و مسیر زندگی آن ها حساس هستند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha