سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حضور بانوان در راهپیمایی اربعین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران تهران با اشاره به حضور مبلغات حوزه علمیه تهران در راهپیمائی اربعین، گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۷ نفر از مبلغات زباندان و مبلغات مسلط به احکام شرعی، به صورت آتش به اختیار و جهادی در موکب ها و مراکز تبلیغی اربعین حسینی حضور داشتند و امسال با پیگیری مدارس علمیه، بیش از این تعداد خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اهمیت راهپیمائی اربعین در حفظ وحدت و انسجام ملت های مسلمان، گفت: ما برای هیچ یک از اهل بیت(علیهم السلام) حتی برای پیامبر بزرگوار اسلام مرسوم نیست که مراسم اربعین داشته باشیم و فقط به روز شهادت ایشان اکتفا می شود و مراسم اربعین فقط مختص امام حسین(علیه السلام) است و مراسمات عزاداری این امام بزرگوار چندین روز قبل از روز عاشورا شروع و چند روز بعد از آن هم ادامه می یابد.

وی با بیان این که بقای اسلام با نهضت عاشورا تثبیت شد، افزود: اگر قیام امام حسین(علیه السلام) نبود و حکومت فاسد یزید استمرار پیدا می کرد مسلماً اثری از اسلام باقی نمی ماند اما خون امام و شهدای کربلا و تبلیغ عاشورایی حضرت زینب و امام سجاد علیهماالسلام ضامن بقای اسلام شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران بیان داشت: بزرگداشت راهپیمائی جهانی اربعین در واقع استمرار اهداف و نهضت قیام عاشورا و تجدید شورعاشورایی است و یکی از مهمترین دستاوردهای این مراسم تضمین بقای اسلام و حفظ عزت و اقتدار مسلمین است.

وی با اشاره به حضور مردم از ملیت ها، مذاهب و قومیت های مختلف در اهپیمائی جهانی اربعین، ابراز داشت: علت حضور مردم با سلایق و عقاید مختلف در این مراسم به این جهت است که ملت های جهان امام حسین(علیه السلام) را مظهر عدالت، آزادگی، شجاعت، فضائل اخلاقی و صفات الهی می شناسند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان این که راهپیمائی اربعین می تواند زمینه ساز ظهور باشد، گفت: مردم امام زمان(عج) را به عنوان فرزند امام حسین(علیه السلام) می شناسند و قاعدتاً قبل از ظهور مردم باید به امام معرفت و شناخت پیدا کنند و حضور مردم در راهپیمائی اربعین و شناخت و معرفت شان نسبت به امام حسین(علیه السلام) نتیجتاً به معرفت و شناخت بیشتر نسبت به حضرت مهدی(عج) منجر خواهد شد.

وی با بیان این که زیارت اربعین یکی از نشانه های مؤمن است، ادامه داد: یکی از اهداف قیام امام حسین(علیه السلام) که در زیارت اربعین به آن اشاره شده است مبارزه امام با جهالت و نادانی است و تنها کسانی که می توانند این هدف را دنبال کنند و با آثار جهالت و نادانی در سطح جامعه مبارزه کنند، طلاب و روحانیون هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران با اشاره به ضرورت حضور طلاب و مبلغین حوزه علمیه تهران در مراسم راهپیمائی اربعین، گفت: توصیه بنده به مبلغینی که در این همایش حضور پیدا می کنند این است که حضور در این مراسم را به عنوان وظیفه خود ببینند و قبل از شرکت در این مراسم مطالعات و آگاهی های لازم را در این زمینه کسب نمایند.

وی عنوان داشت: قطعاً دشمنان اسلام از حضور میلیونی مردم در این همایش به شدت نگرانند و از هر توطئه ای برای تفرقه افکنی بهره خواهند برد و طبق اخباری که رسیده منافقین قصد دارند با هویت جعلی شیعه و سنی و عرب و عجم در بین شرکت کنندگان نفوذ کنند و با توهین به مقدسات، اختلافات مذهبی و قومیتی را شعله ور کنند، در اینجا طلاب و عموم متدینین باید با حفظ آرامش نسبت به این گونه اقدامات هوشیار باشند و مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در پایان با اشاره به حضور مبلغات حوزه علمیه تهران در راهپیمائی اربعین، گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۷ نفر از مبلغات زباندان و مبلغات مسلط به احکام شرعی، حوزه علمیه خواهران استان تهران به صورت آتش به اختیار و جهادی در موکب ها و مراکز تبلیغی اربعین حسینی حضور داشتند و امسال نیز پیش بینی می کنیم با پیگیری مدارس علمیه، بیش از این تعداد به عنوان مبلغ زباندان و مبلغ احکام دینی در راهپیمائی اربعین حضور داشته باشند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha