جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهجت پور در دیدار آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ درطول ۲۳ از راه اندازی مدیریت حوزه های علمیه خواهران، 500مدرسه با حمایت خیرین و... راه اندازی شده که ۴۲۰ مدرسه در سطح عمومی و الباقی در سطوح ۲، 3 و ۴ می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در دیدار اعضای شواری سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران با حضرت آیت الله نوری همدانی، گفت: ۲۳ سال است که مدیریت حوزه علمیه خواهران شکل گرفته است. در طول این مدت ۵۰۰ مدرسه در کشور با حمایت خیرین و... راه اندازی شده که ۴۲۰ مدرسه در سطح عمومی و الباقی در سطوح ۲، ۳ و ۴ می باشند.

مدیر حوزه های عملیه خواهران افزود: هم اکنون ۵۷ هزار خواهر مشغول تحصیل درحوزه علمیه خواهران و ۵۳ هزار طلبه از حوزه علمیه خواهران فارغ التحصیل شدند.

وی بیان داشت: مجموع این ۵۰۰ مدرسه به وسیله اساتید، مدیران  و معاونین جامعه الزهرا  و حوزه های علمیه خواهران ادراه و مدیریت می شود و در همین رابطه ۷ هزار استاد که ۶ هزار خواهر می باشند درمدارس این دو مرکز مشغول تدریس می باشند.

این عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: این روند و نگاه برای تربیت اساتید، معاون و... ادامه دارد و هدف این است این حوزه، خودش را اداره کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: از دیگر برنامه ها جذب افراد با استعداد به حوزه علمیه خواهران است. این رویکرد جدید است و در همین رابطه بیش از ۱۰هزار طلبه خواهر در سطوح مختلف جذب شدند.

مدیر حوزه های عملیه خواهران افزود: در مسئله آموزش هدف اجرای برنامه و منویات بزرگان همراه با آسیب شناسی است. همه تلاش این است استعدادهای سطح دو با قرآن انس داشته و بتوانند از قرآن استدلال کرده تا از این طریق بتوانند برداشت های تربیتی کنند. این اتفاق خوب در گذشته در حوزه حدیث هم اتفاق افتاده است.

این عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: از دیگر برنامه ها ، مهارت افزایی و آموزش در بحث فقه و بیان احکام است. در همین رابطه مهارت افزایی در موضوع تبلیغ هم ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: در موضوع اخلاق نیز دنبال مهارت افزایی هستیم. همه این برنامه باعث شده دنبال کسانی برای ورود به حوزه باشیم که از همه جهات با استعداد هستند، درهمین رابطه ارتباطی با مراکز خاص از طریق راه اندازی شورای پذیرش در استانها شروع شده است.

مدیر حوزه های عملیه خواهران افزود: از دیگر برنامه ها و طرح های مهارت افزایی، تربیت ۱۰ هزار نفر در موضوعات مختلف مانند تفسیر و ادبیات عرب و... بوده است.

وی بیان داشت: درموضوع پژوهش هم فعالیت های خوبی شده از جمله راه اندازی مرکز مشاوره پژوهش و ارتباط طلاب با این مرکز برای نوشتن پایان نامه است. همه طلاب سطح دو در زمان تحصیل لازم است دو مقاله پژوهشی که موضوع اش هم ارتباط به مسائل روز و نیاز جامعه باشد، ارائه دهند.

این عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: از دیگر فعالیت ها راه اندازی کتابخانه دیجیتال برای استفاده خواهران طلبه برای پژوهش و راه اندازی مرکز خانواده و زن درگذشته است که توانسته مرجعیت علمی در کشور در ارتباط با مسائل زن و خانواده را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: هدف مدیریت حوزه های علمیه خواهران اثرگذاری درحوزه فرهنگی است و تلاش این است در فاطمیه و مساجد فرصتی برای حضور زنان مبلغه فراهم شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: از دیگر فعالیت ها حضور زنان طلبه برای آموزش و پرورش در ۸ رشته  و حضور خواهران طلبه به عنوان امداد فرهنگی و مشاور در کمیته امداد است.

وی بیان داشت: از جمله فعالیت ها دیگر اعزام ۱۵۰ زبان دان طلبه خواهر به موکب ها در مرزها برای راهپیمایی اربعین است.

این عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: از دیگر برنامه ها رصد شبکه های مجازی و شبهات اعتقادی در مورد زن و خانواده است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha