پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر مسلمانان در مکزیک: بیش از 5500 روستایی از سال 1989 به اسلام گرویدند

حوزه/گزارشی از زندگی مسلمانان در مکزیک که فرهنگ و رسومشان را با آداب و سنن اسلامی همراه ساخته اند. از 1989 تا کنون حداقل 5500 مکزیکی در چیاپاس به اسلام گرویده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yenisafak، در چیاپاس، یکی از 31 ایالت مکزیک، حداقل 5،500 مکزیکی بومی از سال 1989 به اسلام گرویده اند که این امر می تواند در زمانه ای که اسلام هراسی رو به افزایش گذاشته و مسلمانان در معرض افسانه های دروغین تروریست بودن قرار دارند، شگفتی و هیجان زیادی را به وجود آورد.

تعداد مسلمانان در مکزیک طی یک دهه گذشته به طور تصاعدی در حال افزایش است، زیرا مکزیکی های بیشتری پذیرای این آیین و پیام صلح و همزیستی آن هستند.

به گزارش خبرگزاری های  داخلی ، ورود مهاجران مسلمان از لبنان ، سوریه و حتی مسلمانان اسپانیایی به انتشار پیام اسلام در سراسر مکزیک کمک کرده است.

یکی از منحصر به فرد ترین مراکز شهری مسلمانان در روستایی از جنوب چیاپاس ، مرکز قلب بومیان مایا که به عنوان کاتولیک رومی شناخته می شوند، تأسیس شده است. تعداد فزاینده ای از مکزیکی های بومی در این دهکده واقع در اطراف سن کریستوبال دلاس کاساس به اسلام گرویده اند که به عنوان جامعه بومی توتزیل شناخته می شوند.

گفته می شود که کلمه« توتزیل » به معنای «مردمانی خفاشی» می باشد که این مردمان با جمعیتی کمتر از 300 هزار نفر نسل باقی مانده امپراطوری باستانی مایان در آمریکای مرکزی هستند.

مسلمانان آنجا شیوه های زندگی بومی خود را با آداب و رسوم  اسلامی از جمله روسری سنتی مایان برای زنان و کلاه های کوفی برای مردان در هم آمیخته اند. یکی از اعضای مسلمان می گوید: می می خواهم به زبان خودم صحبت کنم و لباس بومی خودمان را بپوشم اما به الله  نیز اعتقاد داشته باشم.

اسلام در مکزیک بیشتر توسط مکزیکی های بومی پذیرفته شده است زیرا زیباترین جنبه های فرهنگ و اخلاق مکزیکی را برجسته می کند.

یکی از اعضای دیگر مسلمان می گوید: مردم اول به ما نگاه های بدی داشتند و تصور می کردند ما تروریست هستیم و از ما می ترسیدند، اما با گذشت زمان و آشنایی با رفتار و کردار ما، اوضاع تغییر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha