جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد قمی

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: اربعین همه ما را به توجهات جهانی شدن سوق می دهد و الزامات این حضور را نیز مطالبه می کند که از جمله آنها می توان به تفکر جهانی شدن و زبان آموزی، مدیریت بین المللی تبلیغی و.... اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قمی امشب در همایش توجیهی مبلغان اربعین در نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم گفت: هماهنگی دستگاه های تبلیغی بسیار مهم است و برای هرگونه فعالیت در این حوزه نیز آماده هستیم و حتی حاضریم زیر مجموعه یک ارگان مشخص شده توسط مسئولان عالی کار کنیم.

وی افزود: هماهنگ سازی نهادهای تبلیغی و انضباط هوشمندانه بسیار مهم است ولی عمل به این کار مهم خارج از توان ما است؛ در این زمینه باید همگان سعی کنیم که به وظایف خود عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین  قمی با ذکر این مطلب که طلاب باید وظایف خود را بدون در نظر گرفتن سازمان زدگی انجام دهند، یادآورشد: تبلیغ، گاهی به صرف حضور روی می دهد؛ گاهی ممکن است در یک منطقه سخنانی را نیز شنید و به عشق امام زمان(عج) سکوت کرد ولی همین حضور نیز مهم و اثر آفرین است.

وی تصریح کرد: اینکه تبلیغ از مبدا با کاروان از اولویت های مهم است وظیفه مبلغان را نسبت به زائران دیگر از بین نمی برد و طلاب باید به وظایف خود به عناوین مختلف عمل کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جهانی کردن اربعین عنوان کرد: اربعین همه ما را به توجهات جهانی شدن سوق می دهد و الزامات این حضور را نیز مطالبه می کند که از جمله آنها می توان به تفکر جهانی شدن و زبان آموزی، مدیریت بین المللی تبلیغی و.... اشاره کرد.

وی افزود: مبلغان باید به وظایف خود عمل کنند و چندان به دنبال کارت شناسایی خاص نباشند زیرا لباس روحانیت مهمترین کارت شناسایی آنها است و مردم ما را با این لباس می شناسند.

حجت الاسلام والمسلمین  قمی با ذکر اهمیت بیان نکات ریز تبلیغی و تبلیغ جزیی یادآورشد: گاهی اوقات شنیدن بهترین هنر تبلیغ است ولی اگر خواستید باب انتقال یک پیام را باز کنید، هنر آن است که هر مضمون و موضوع ریز و درشت تبلیغ را به یک امر راهبردی پیوند بزنید.

وی تصریح کرد: باید به دنبال آن باشیم که مساله امروز انقلاب چیست؟ امام راحل و رهبری برای اداره انقلاب، یک طرح بزرگ دارند؛ امام راحل بیان کردند که مسیر ما از مبارزه مسلحانه و حزب گرایی نمی گذرد بلکه مسیر ما یک مسیر دیگر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: اگر ما مبلغان خود را شبکه تبلیغی و توزیعی و گفتمان سازی ولایت می دانیم باید طرح و مساله امروز رهبری را به درستی درک کرده و مطرح کنیم؛ باید پابه پای طرح رهبری گام برداریم؛ انگارهای پایه ذهن مردم را باید تغییر دهیم؛ مردم باید حس کنند که اتفاق بزرگی افتاده است و امروز در حال مبارزه هستیم.

وی افزود: باید توجه مردم را به منظر اعلا و آفاق مهم که اربعین با آن مرتبط است، سوق داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha