پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سرلشکر سلامی

حوزه/ سرلشکر سلامی عدم اعتماد به بیگانگان را عامل استقلال کشور دانست و گفت: تولید شناورهای بدون سرنشین باید در دستورکار نیروی دریایی سپاه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز، در ششمین همایش ملی شناورهای تندرو در زیباکنار، با بیان اینکه استان گیلان نگین درخشان کشور ایران است، گفت:  گیلان سرزمین مردانی مبارز، تاریخ‌ساز و ضداستعمار است و هشت هزار شهید این استان همچون ستارگانی در آسمان بی‌کران مقاومت ملت ایران می‌درخشند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه استقلال سیاسی مهم‌ترین نوع استقلال یک کشور است تصریح کرد: استقلال به معنای حاکمیت یک ملت بر سرنوشت خود و آزادی عمل برای پیشرفت و توسعه است.

وی استقلال سیاسی را به معنای جلوگیری از دخالت بیگانگان دانست و عنوان داشت: استقلال سیاسی زمانی محقق می‌شود که یک ملت در عرصه‌های مختلف روی پای خود بایستد و به توان خود متکی باشد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه وابستگی اقتصاد یک کشور به بیگانگان سبب عدم تحقق استقلال و آزادی آن ملت می‌شود گفت: ما برای مستقل بودن نیازمند این هستیم که در عرصه‌های مختلف اقتصادی، نظامی، علمی و فرهنگی به توان داخلی متکی باشیم.

سردار سلامی با اشاره به تلاش‌های دشمنان انقلاب به منظور سیطره بر ملت ایران خاطرنشان کرد: اگر آرایه‌های علم، فرهنگ، اقتصاد و فناوری توسط بیگانگان تامین شود، هیچ کشوری نمی‌تواند مستقل باشد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در موضوع توانمندی هسته‌ای در تلاش است تا استقلال ملت ایران را در این حوزه سلب کند افزود: تدابیر ، رهنمودها و ایستادگی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که نماد بارز شرافت و کرامت ملت ایران است و همچنین همراهی وحمایت ملت سبب ناتوانی دشمن در این عرصه شده است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: تحقق استقلال، آزادی، امنیت و پیشرفت ملت ایران در گرو جهاد کبیر و تلاش برای عدم وابستگی به بیگانگان است.

سرلشکر سلامی با تاکید بر لزوم نشر وگسترش دیدگاه‌های نظام جمهوری اسلامی در سراسر جهان اظهار داشت: ما برای مستقل بودن باید قوی باشیم زیرا یاد گرفته‌ایم که برای پیروزی در مقابل دشمن باید آن‌ها را همواره تعقیب و رصد کنیم.

وی تامین نیازهای کشور با بهره‌مندی از توان داخلی را مهم‌ترین عامل استقلال کشور دانست و ابراز داشت: یک ملت زمانی عزیز و بزرگ می‌شود که مستقل بوده و به بیگانگان وابسته نباشد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هیچ قدرتی حق ندارد در سرنوشت ملت ایران دخالت کند گفت: تمام قدرت‌های جهان بدانند که اگر بخواهند با سرنوشت ملت ایران بازی کنند، با سرنوشت آن‌ها بازی می‌کنیم.

سرلشکر سلامی دریا را پیکارگاه اصلی تقابل با دشمنان کشور دانست و تصریح کرد: نیروی دریایی باید توان خود را بیش از پیش بالا ببرد و  به جایی برسد که دریاها در زیر نگاه‌های آن‌ها تسخیر شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه باید حامل پیام اسلام در دریاها باشد خاطرنشان کرد: امروز بروزترین فناوری‌های دفاعی برای تولید و ارتقاء شناورهای نظامی در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه آسیب‌ناپذیر بودن و دستیابی به قدرت اختفا را مهم‌ترین ویژگی شناورهای دریایی دانست و افزود: نگاه همزمان تکنیکی و تاکتیکی سبب می‌شود تا توان ما در تولید و ارتقاء شناورهای نظامی روزانه پیشرفت کند.

سرلشکر سلامی با اعلام اینکه باید به سمت تولید شناورهای بدون سرنشین حرکت کنیم خاطرنشان کرد: دست‌یابی به چنین دستاوردی با توجه به دانشی که در اختیار داریم امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه توان دفاعی ایران اسلامی روز به روز در حال پیشرفت است عنوان داشت: امروز باید شبکه‌ای از تمام ظرفیت‌های داخلی ایجاد شود تا بتوانیم با قدرت بیشتری در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه دشمنان ملت ایران هیچگاه عامل پیشرفت ما نمی‌شوند ، گفت: امروز مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از پیشرفت توان دفاعی ما راضی هستند اما قانع نیستند و به همین دلیل باید تلاش کنیم تا بیش از پیش در این حوزه پیشرفت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha