جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سرهنگ علیرضا پریور

حوزه/ رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کرمان به زائران توصیه کرد که در همراه داشتن، حفظ و نگهداری کلیه اسناد شخصی (به خصوص گذرنامه) در طول مسیر رفت و برگشت، دقیق و کوشا باشند و توجه شود فقدان گذرنامه می‌تواند مشکلاتی را برای آنان ایجاد کند.

سرهنگ علیرضا پریور، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، گفت: هفته نیروی انتظامی فرصتی مغتنم برای ارتباط با مردم؛ ارائه بهتر فعالیت های انجام شده توسط پلیس به عموم و توسعه مشارکت همگانی برای امنیت پایدار است و این مبنای کار و هدف مهم نیروی انتظامی در این هفته است.

وی در رابطه با مسائل مربوط به زائرین افزود: با نظر به قرارگیری استان کرمان در مسیر تردد زائرین (بویژه زائرین همسایگان شرقی کشور)، نیروی انتظامی در سطح استان اقداماتی متعدد جهت ساماندهی امور انجام داده است و هم‌اکنون علاوه بر تعریف دقیق وظایف هر نیرو، کلیه نیروها برای خدمت رسانی به زائرین امام حسین علیه السلام در آمادگی کامل بوده و حضورشان در معابر کاملا مشهود است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان درخصوص امنیت زوار اظها کرد: از مدت‌ها پیش گشت‌های پلیس در طول مسیر برای تامین آرامش و ایمنی زائرین حضور دارند و امنیت معابر را تامین می‌کند و نظر به سهمیه اختصاص یافته به پلیس پیشگیری کرمان، نیروهایی از این استان به مرزها و استان های هم مرز عراق گسیل شده اند تا در روند اعزام زائرین به کربلا و سایر شهرهای مقدس یاریگر دیگر نهادها باشند.

سرهنگ پریور در نکاتی به زائرین توصیه کرد: به منظور حظ و بهره مندی کامل از زیارت اربعین، بر یکایک زائرین لازم است تا پیش از هر چیز نسبت به رعایت قوانین کوشا باشند و در طور سفر این نکاتی را مدنظر قرار دهند.

  • زوّاری که با خودروی شخصی سفر می‌کنند با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، بر حفظ سلامت و جان خود و دیگران اهتمام ویژه داشته باشند.
  • در همراه داشتن، حفظ و نگهداری کلیه اسناد شخصی (به خصوص گذرنامه) در طول مسیر رفت و برگشت دقیق و کوشا باشند و توجه شود فقدان گذرنامه می‌تواند مشکلاتی را برای زائرین ایجاد کند.
  • از قبل برنامه ریزی کامل جهت پیمودن مسیر (به ویژه در مسیرهای پرازدحام و شلوغ) صورت گیرد.
  • سبک سفر کنند، اما از به همراه داشتن وسایل مورد نیاز و امکانات لازم برای پیاده روی خود و خانواده نیز غفلت ننمایند.
  • حتماً نسبت به توصیه‌های پلیس در طول مسیر توجه خاص داشته باشند.
  • در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک اعم از مسائل امنیتی، ترافیکی و ...، در اسرع وقت مورد را به فوریت‌های پلیس 110 گزارش دهند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان در پایان ضمن آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری برای همه زائرین، از زوّار خواست تا این خدمتگزاران [نیروهای انتظامی] را از دعای خیر فراموش نکنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha