جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی گفت: تمام کسانی که با رفتار و مدیریتشان طوری عمل می‌کنند که مردم را نسبت به آینده مأیوس می‌کنند باید پاک‌سازی شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه نوزدهم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه اربعین فراهم‌کننده مقدمات ظهور است، بیان داشت: اربعین تمرین هرساله برای نشان دادن یک حکومت عظیم جهانی و تمدن نوین اسلامی است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از موکب داران عراقی، اظهار داشت: رهبری فرمودند: «در اربعین امام حسین علیه‌السلام و پیام او، اسلام و قرآن به جهان معرفی می‌شود. امام حسین متعلق به انسانیت است و راهپیمایی اربعین نشانه اراده الهی بر نصرت امت اسلامی است. هدف هر مسلمان باید ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد».

تمدن نوین اسلامی یک بحث اساسی و کلیدی است

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه با تأکید بر اینکه بحث تمدن نوین یک بحث اساسی و کلیدی است، خاطرنشان ساخت: عده‌ای فکر نکنند بحث تمدن نوین تازه در ادبیات گفتمانی ما واردشده است بلکه از اول انقلاب پیامبر مطرح بوده تا رسیده به انقلاب اسلامی و تا استقرار کامل ادامه خواهد داشت که آیات قرآن کریم ناظر به این مطلب{ تمدن نوین اسلامی} است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه همه تلاش‌ها برای رسیدن به دولت کریمه مهدوی است، گفت: از همین باب است که انتظار همراه باکار و تلاش برای مقدمه سازی و استقرار فرج عبادت شد.

وی با تأکید بر اینکه یک‌گوشه بنشینیم و منتظر باشیم عبادت نیست، تصریح کرد: عبادت یعنی کسی که انتظار می‌کشد باید اهل کار، فعالیت، تلاش و جهاد باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با اشاره به بیانیه «گام دوم»، یادآور شد: رهبری در بیانیه «گام دوم» به همه مردم و بخصوص جوانان فرمودند: «دهه‌های آینده دهه‌های شماست و شمایید که باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه است نزدیک کنید.» لذا مقدمه ظهور تمدن اسلامی باید ایجاد شود که ظهور حضرت اجرایی شدن این تمدن است و اربعین مقدمه‌چینی خود اهل‌بیت علیهم‌السلام برای این مهم است.

اربعین مقدمه برپائی دولت کریمه مهدوی است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه اربعین مقدمه برپائی دولت کریمه مهدوی است، اذعان داشت: جامعه مهدوی بدون مبارزه، تلاش و جهاد محقق نمی‌شود و اربعین روح مبارزه با انحراف، کجی و حماسه را در افراد زنده می‌کند.

وی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اربعین جهانی شده است، افزود: این بیان رهبری یعنی منتظران حضرت نباید بیکار بنشینند باید امام حسین را به جهان معرفی کنند و آمادگی‌های لازم را در جوامع فراهم کنند که یکی از بهترین زمان‌ها اربعین است و هرکدام از زائران باید نقش سفیر و مبلغ معارف حسینی را داشته باشد.

اربعین مقدمه جهانی‌شدن اسلام است

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با تأکید بر اینکه اربعین مقدمه جهانی‌شدن اسلام است، ادامه داد: اربعین پشتیبان معنوی محور مقاومت است و عظمت اربعین معادلات جهانِ استکباری را در منطقه و جهان به هم زده و اردوگاه دشمنان اسلام را به‌هم‌ریخته  و خوابشان را پریشان کرده است که ان‌شاءالله به برکت اربعین به‌زودی شاهد محو اسرائیل از صحنه روزگار خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه عنوان کرد: شاهدش را در عصبانیت جهان استکباری ببینید که نقشه برای برهم زدن آن می‌کشند و می‌خواهند مؤمنین حضور نداشته باشند. البته متأسفانه گاهی نوچه‌های داخلی آنان سنگ‌هایی برای نرفتن مردم می‌اندازند و خزعبلاتی می‌گویند که بحمدالله تأثیری در اراده مردم ندارد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد امسال بااینکه بیگانگان تحرکاتی داشتند تا امروز که از سال‌های قبل باشکوه‌تر بوده است.

تمام کسانی که مردم را نسبت به آینده مأیوس می‌کنند باید پاک‌سازی شوند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی در روزهایی که درگیر جنگ اقتصادی هستیم را پر نکته و راهبردی برشمرد و بیان داشت: رهبری در این دیدار مسئله مهم استقلال عملی کشور که موجب توانمندی و اقتدار در مقابل تهدیدات می‌شود را تأکید کردند و تذکر دادند که در مقابل جریان بد دلِ مخالف جنبش علمی باید ایستاد و عناصر مأیوس‌کننده را باید پاک‌سازی کرد.

وی در ادامه این بیان رهبر معظم انقلاب را تنها متوجه دانشگاهیان ندانست و گفت: تمام کسانی که با رفتار و مدیریتشان طوری عمل می‌کنند که مردم را نسبت به آینده مأیوس می‌کنند باید پاک‌سازی شوند.

امام‌جمعه کرج تأکید رهبر معظم انقلاب برکنار گذاشتن اقتصاد نفتی و خام فروشی را مهم عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب مجدداً بر برداشتن موانع از پیش پای جوانان تأکید کردند و از نخبگان خواستند تا به سمت علوم انسانی قدم بردارند.

حاکمان ترکیه ‌در زمین شیطان بزرگ بازی نکنند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در واکنش به حمله ترکیه به شمال سوریه، گفت: ترکیه، حاکمیت سوریه را با عملیاتی به نام «چشمه صلح» و حمله به شمال آن کشور نقض کرد که برخلاف نام اش موجب خشک شدن صلح منطقه خواهد شد؛ مگر می‌شود با حمله به حاکمیت و تمامیت ارزی کشوری و از بین بردن استقلال آن صلح به ارمغان آورد؟

وی در ادامه افزود: حاکمان ترکیه دقت کنند که به خیال خام برپا کردن امپراتوری عثمانی در زمین شیطان بزرگ بازی نکنند چراکه ارتش و مردم سوریه قطعاً به شما اجازه دوختن کلاه از این نمدی که آوردید نخواهند داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه ترکیه با حمله به سوریه عنوان «متجاوز» را برای خود نخرد، تصریح کرد: کشور و مردم خودتان را متضرر نکنید و منطقه را به‌طرف ناآرامی که خواسته آمریکا و اسرائیل است سوق ندهید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: کرد های سوری هم قطعاً باید فهمیده باشند که آمریکا قابل‌اعتماد نیست و درست در زمان بزنگاه به دنبال منافع خود رفت و آن‌ها رها کرد.

نیروهای مسلح تهدیدات دشمن را در نطفه خفه می‌کنند

وی در بخش دیگری رزمایش یگان‌های واکنش سریع، متحرک و هجومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در شمال غرب کشور را حاوی پیام‌های مهم برشمرد و گفت: این رزمایش نشان می‌دهد در تولید و ساخت ادوات نظامی موردنیاز برای مقابله با تهدیدات دشمن به خودکفایی رسیدیم و نشان‌دهنده هوشیاری و آمادگی کامل رزمی نیروها و سرعت عمل بالا و واکنش سریع در مقابل حملات احتمالی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه تصریح کرد: این حرکت، این توان و این سرعت عمل به دشمنان نظام اسلامی هشدار می‌دهد که اگر خطای محاسباتی کنند و اقدامی داشته باشند با یورش برق‌آسا و قدرتمند سربازان ایران اسلامی حرکتشان در نطفه خفه خواهد شد.

انتقاد امام‌جمعه کرج از چینش‌های انتخاباتی برخی مسئولان/ چرا از خارج استان نیرو می‌آورید؟!

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود از به‌کارگیری افراد مسئله‌دار در مناصب مختلف انتقاد کرد و خطاب به مسئولان استان تأکید کرد: مسئولین محترم در بکار گیری افراد، جناح، حزب و گروه را در نظر نگیرید و سیاسی‌کاری را کنار بگذارید؛ کسانی که مشکل تائید صلاحیت داشته‌اند و بکار گرفته‌شده‌اند را کنار بگذارید خصوصاً که یک عده از آن‌ها دوره سرپرستی‌شان هم تمام‌شده دیگر دوباره به کار گرفته نشوند؛ از افراد صالح استفاده کنید و از چینش‌های انتخاباتی بپرهیزید. فکر نکنید که مردم نمی‌فهمند شما دارید چه‌کار می‌کنید، حواسشان هست.

وی با طرح این پرسش که چرا با داشتن نیروهای خوب و کارآمد استانی از خارج استان نیرو می‌آورید، گفت: باید منافع مردم را در نظر گرفت، عرض می‌کنم که این روشی که دارید برای مردم خیری ندارد. الآن اشاره کردم خصوصی هم گفتم لازم باشد صریح‌تر خواهم گفت؛ مقداری خودتان را جمع‌وجور کنید.

معاملات انتخاباتی کار فاسدی است

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکات انتخاباتی، تصریح کرد: افرادی بعضاً خودشان را کاندیدا کردند و مقدماتی را فراهم می‌کنند تا در انتخابات شرکت کنند هرکسی حق دارد که این‌گونه عمل کند بعد یک عده که احتمال می‌دهند این‌ها اگر بیایند رأی می‌آورند و احتمال دارد که رأی خودشان متزلزل شود با این افراد صحبت می‌کنند که شما نیاید و ما به خاطر روابطی که داریم به تو فلان پست و فلان مسئولیت را بعد از انتخابات می‌دهیم تو شرکت نکن که رأی شکسته نشود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه این کار خلاف و فاسد است، خاطرنشان ساخت: فساد این روش قطعاً برای همه روشن است لذا افرادی که این‌گونه سخن می‌گویند و می‌آیند معامله می‌کنند برای مردم معرفی شوند آن‌کسانی که با شما صحبت می‌کنند و می‌گویند که کنار برو ما هستیم این‌ها را به مردم معرفی کنید تا در تصمیم‌گیری دچار اشتباه نشوند شما می‌بینید که وضعیت مجلس این دوره چگونه است این اتفاقات افتاده است لذا دقیق و بصیر باشید.

وی در پایان ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخاب اصلح، اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب در معرفی کاندیدای اصلح فرمودند باید: «امانت‌دار، پاک‌دامن و به‌دوراز فساد باشد» لذا آیا کسی که از قبل شروع به معامله و تعامل برای در قدرت ماندن کرده امانت‌دار و از فساد دور است؟ برای داشتن مجلسی امین باید افراد امین را انتخاب کرد، خود در کارهای کاندیداهای احتمالی دقت کنید ببینید دارند چگونه رفتار می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha