شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پیاده روی اربعین حسینی در مسیر مرز چذابه

حوزه/ طباطبایی با اشاره به روان بودن تردد در مرز میرجاوه، خاطرنشان شد: جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده تا هر زمانی زائر پاکستانی قصد ورود به کشور را داشته باشد، مرز باز باشد تا زمانی که دولت پاکستان این اجازه را بدهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زاهدان، طباطبایی، مسئول اطلاع رسانی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به ورود زوار پاکستانی از مرز میرجاوه به خاک ایران گفت: سیزدهم مهرماه که عملیات رسمی خدمت رسانی به زوار پاکستانی شروع شد تا کنون بالغ بر ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر از مرز پاکستان وارد ایران شدند و از خدمات شش گانه ستاد اربعین بهره مند شدند.

وی افزود: برای اسکان و پذیرایی این زوار شش موکب را برپا کرده ایم که دو موکب در ورودی و خروجی شهر برای این زوار تدارک دیدیم.

مسئول اطلاع رسانی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زوار از نقطه ورود به خاک کشور جمهوری اسلامی ایران تا خروجی مرز شلمچه، استان به استان هدایت می شوند، اظهار کرد: هر استان این زوار را تحویل می گیرد و از آن ها پذیرایی می کند و مشکلاتی که در تمامی طول مسیر داشته باشند بلافاصله توسط خادمان ستاد مردمی اربعین رسیدگی می شود.

وی با اشاره به روان بودن تردد در مرز میرجاوه، خاطرنشان شد: همه امکانات برای ورود زوار اندیشیده شده است. از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز این آمادگی اعلام شده که تا هر زمانی زائر پاکستانی قصد ورود به کشور را داشته باشد، مرز باز باشد تا زمانی که دولت پاکستان این اجازه را بدهد.

طباطبایی تاکید کرد: تمام زوار از بدو ورود از لحاظ سلامت و مسایل امداد و درمانی چک می شوند و تا به امروز مشکل خاصی دیده نشده و جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه حمل و نقل زوار پاکستانی از مرز تا زاهدان رایگان است، توضیح داد: به خاطر اینکه زوار پاکستانی با مشقت و سختی خاصی خود را به مرز پاکستان می رسانند، گاها ۷ تا ۱۰ روز زمان می برد تا به صورت پیاده به مرز میرجاوه برسند. از لحاظ ناوگان خودرویی، اتوبوس های ایران آماده هستند تا زواری که پیاده می آیند تا خود زاهدان به صورت رایگان هدایت کنیم و از آنجا هم با ناوگان حمل و نقلی که داریم به مرز شلمچه همراهی شان می کنیم.

مسئول اطلاع رسانی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در خصوص زوار خود سیستان بلوچستان نیز گفت: برای زواری که قصد سفر به شلمچه را داشتند امسال برای اولین بار ۵ رام قطار پیش بینی شد تا زوار از زاهدان تا شلمچه را با قطار تردد کنند. تخفیفات ویژه ای هم برای زوارگرفته شد و این ظرفیت خیلی زود پر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha