پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قمی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قمی، با بیان اینکه تا پایان موج بازگشت زائران در مرزها می‌مانم، گفت: اربعین یک حرکت مردمی است، اما مردمی بودن آن به معنای شانه خالی کردن و فرار مسئولان دولتی از انجام وظایفشان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در پایانه مرزی شلمچه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، شامگاه گذشته در جریان بازدید از پایانه مرزی شلمچه، با بیان اینکه اربعین حرکتی مردمی است و باید مردمی هم باقی بماند، اظهارداشت: مردمی بودن اربعین به معنای شانه خالی کردن و فرار مسئولان دولتی از انجام وظایفشان نیست.

وی ضمن اظهار تأسف نسبت به وقایع پیش آمده مبنی بر معطلی چندین ساعته زائران در مرز عراق، گفت: من در وهله اول شرمنده‌ام برای اینکه مردم در مسیر رفتن به کربلا اذیت شده و دشواری‌هایی را تحمل کردند و شاید این شرمندگی برای همه خادمین زائرین است؛ از این رو عزم و توانمان را برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم جزم خواهیم کرد.

سازمان تبلیغات آماده خدمت رسانی به زائرین تا پایان سفرهای اربعینی است

حجت الاسلام و المسلمین قمی، با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات برای موج بازگشت زائران آمادگی کامل دارد تا خدمتگذار مردم باشد، تصریح کرد: سازمان تبلیغات، دیگر نهادها و خادمین زائرین، همه تلاششان را معطوف این می کنند تا زائران اربعینی به هنگام بازگشت از کشور، با هیچ مشکلی مواجه نشوند؛ و در این راستا بنده تا پایان موج بازگشت زائرین در مرزها خواهم ماند.

پیگیر مشکلات زائرین در مرزها هستم

رئیس سازمان تبلیغات، با بیان اینکه پیگیر مشکلات زائرین در مرزها هستم، گفت: دستگاه‌های حاکمیتی در خصوص اربعین حسینی مسئولیت دارند! البته بعضاً حتی کوتاهی‌هایی نیز صورت گرفته است که بنده بابت این کوتاهی‌ها، عذرخواهی کرده و پیگیر مشکلات زائرین تا پایان موج بازگشت آنها از سفر اربعین هستم.

وی با بیان اینکه مردمی بودن اربعین باید حفظ شود، بر تقویت فعالیت های فرهنگی تأکید کرد و گفت: نذرهای فرهنگی، پدیده‌های تبلیغی در اربعین است که امروزه توسط طلاب در همایش میلیونی اربعین، تبلیغ می شود.

تبلیغ در اربعین جزئی از پدیده محتشم بین‌المللی مردمی است

حجت الاسلام و المسلمین قمی، با اشاره به فعالیت های گسترده طلاب و روحانیون در راهپیمایی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: طلبه‌هایی که می‌آیند و کار تبلیغی می‌کنند اینها نیز مانند سایرین برای خدمت آمده‌اند، طلبه‌ها آمده‌اند تا احکام و معارف الهی و هر آنچه را که می‌دانند عرضه کنند و خالصانه برای خدمت فرهنگی اینجا آمده‌اند؛ لذا این حال و هوای مردمی بودن کار فرهنگی در اربعین هم جزیی از این پدیده محتشم بین‌المللی مردمی است که باید مردمی بودنش حفظ شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جامانده IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    3 1
    سلام اولا ماندن ایشان در حد تیتر یک حوزه نیست! دستش درد نکنه که میمانه؛ اما خیلی ها هستند که چندین روز متوالی علی رغم مشغله های فراوان خود و زندگیشان را وقف سیدالشهدا میکنند. دوما الان وقت این حرفا نیست: "دستگاه‌های دولتی در روند خدمت به زائرین کوتاهی داشتند" اصلا دستگاههای دولتی چه کاره اند؟! همه کار دست مردم است؛ ضمن اینکه در این فضا این گونه حرف زدن مناسب نیست راستی شما خبر دیگه را نمیتوانید تیتر یک کنید؟
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
      1 0
      انتقاد
  • مسلم عبدی فر IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    2 0
    سلام, رئیس جمهور و معاون و وزراء و سایر مسئولین نظام اسلامی؛ باید از نخست وزیر عراق جناب «صادق المهدی»؛ یاد بگیرند که با کمال افتخار سینی به دست؛ از زائرین اربعین پذیرایی می کرد.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    2 0
    با سلام چه خوب است آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه نیز به مرزهای مهران و خسروی سفری داشته باشند تا تقویت روحیه ای باشد برای مبلغین جهادی تبلیغی تا سایر مسئولین جمهوری اسلامی هم یاد بگیرند.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
      0 0
      سر مرز
  • کاظم قبادی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    1 0
    سلام از مدیران حوزه های علمیه استانهای(همدان. کرمانشاه. ایلام) طی مسیر زوار اربعین بخواهید نمود و جلوه ای در کنار موکبها داشته باشند و به آنها سرکشی کنند. و در پایان مراسم اربعین از آنها گزارش کار بخواهید که چه فعالیتی داشته اند.