جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: راهپیمایی اربعین، رزمایش و گردهمایی جهانی منتظران ظهور است و امام علی (ع) هم می‌فرماید «أَلَا وَ إِنَّ الْیَوْمَ الْمِضْمَارَ وَ غَداً السِّبَاقَ»؛ یعنی آگاه باشید که امروز روز تمرین و فردا زمان مسابقه است.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن اربعین حسینی، به تبیین رابطه بین راهپیمایی اربعین و ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: آنچه از بیانات نورانی حضرت ولی‌عصر (ع) فهمیده می‌شود، این است که اساساً امر ظهور، تابع اراده، عزم، حرکت، نهضت، جنبش، تلاش، حرکت و پویش ماست؛ چراکه ایشان، انجام رسالت همدلیِ وفادارانه را از ما مطالبه فرموده‌اند.

این استاد حوزه علمیه افزود: در حدیث شریف نبوی (ص) است: «مَثلُ الْامامِ مَثَلُ الْکعْبَةِ، اذ تُؤْتی وَ لَا تَأْتِی»؛ یعنی امام همچون کعبه است که باید به سویش حرکت کنند، نه این‌که او به جانب مردم رود.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: این یعنی این ما هستیم که باید حرکت کنیم و زمینه‌های ظهور را فراهم آوریم به همین جهت امام خمینی (ره) در اولین نیمه شعبان انقلاب، خدمت در انتظار را به عنوان استراتژی و راهبرد کلان انقلاب و نظام اسلامی مطرح کردند.

وی افزود: امام راحل می‌فرمایند: «ما همه انتظار فرج داریم و باید در این انتظار خدمت بکنیم... و مقدمات ظهور ان‌شاءالله تهیه بشود» این فرموده به این معنا است که تا ما نخواهیم و تلاش نکنیم، حق بر جای خویش قرار نمی‌گیرد و حکومت به دست اهلش نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: بر اساس آیه 37 سوره ابراهیم شیعیان «افئده مَهوِیّه» آل محمد (ص) هستند و اعمال شایسته و ناشایست آن‌ها، تأثیر مستقیم در تعجیل و تأخیر تحقق آرمان‌های الهی اهل‌بیت (ع) دارد.

وی افزود: به‌طور خلاصه، همدلی وفادارانه متشکل از دو رسالت مهم است: یکی وفاداری در عهد یعنی تلاش برای اقامه امر امامت و مدیریت اهل‌بیت (ع) بر جامعه بشری- چراکه منظور از عهد همان عهدالله در قرآن است.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: همچنین هم‌دلی یعنی اخوت ایمانی شیعیان و داشتن حرکت جمعی و نهضت تشکیلاتی در وفاداری به عهد و به‌راستی چه فرصتی بهتر از اربعین برای تمرین و اثبات همدلی وفادارانه شیعیان وجود دارد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: به همین جهت امام خامنه‌ای در دیدار با موکب داران عراقی موضوع بی‌نظیر و جهانی راه‌پیمایی اربعین را آیت عظمای الهی و نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی دانستند و آن را زمینه‌سازی تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی معرفی کردند.

وی تصریح کرد: راه‌پیمایی اربعین، رزمایش و گردهم‌آیی جهانی منتظران ظهور است و امام علی (ع) هم می‌فرماید «أَلَا وَ إِنَّ الْیَوْمَ الْمِضْمَارَ وَ غَداً السِّبَاقَ»؛ یعنی آگاه باشید که امروز روز تمرین و فردا زمان مسابقه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha