پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همایش میلیونی اربعین حسینی تجلی ارزش‌های معنوی بر مدار جاذبه مغناطیس حسینی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، اظهار کرد: گردهمایی عظیم اربعین را حقیقتاً باید یکی از باشکوه‌ترین پدیده‌های عصر حاضر و تجلی‌بخش ارزش‌های معنوی بر مدارِ جاذبه عشقِ متعالی‌ترین الگوی تجسم یافته اسلام راستین یعنی حضرت سیدالشهدا (ع) دانست.

وی افزود: ایمان و عشق به این حقیقت جاودانه، قلوب میلیون‌ها انسان آزاده را از تمامی جهان به‌گونه‌ای محیرالعقول گرد هم می‌آورد و حرکتی عظیم و وحدت‌بخش را به جریان می‌اندازد که جلوه‌ای از اجتماع امت واحده مستضعفین در مقابل مستکبرین عالم است.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: از این منظر است که مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه زیارت اربعین و گردهمایی عظیم شکل گرفته بر اساس آن می‌فرمایند: «اولین جوشش‌های چشمه جوشان محبت حسینی در اربعین پدید آمد».

مسئول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: بنا به فرموده رهبری «مغناطیس پُرجاذبه حسینی، اولین دل‌ها را در اربعین به‌سوی خود جذب کرد؛ رفتن جابربن‌عبدالله و عطیّه به زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین، سرآغاز حرکت پُربرکتی بود که در طول قرن‌ها تا امروز، پیوسته و پی‌درپی این حرکت پُرشکوه‌تر، پُرجاذبه‌تر و پُرشورتر شده است و نام و یاد عاشورا را روزبه‌روز در دنیا زنده‌تر کرده است».

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین تجلی همبستگی اجتماعی بر مبنای آموزه‌های متعالی عاشورایی، افزود: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند موجب شکوفایی یک جامعه و ارزش‌های فرهنگی آن شود و درنهایت جامعه‌ای متعالی و مترقی را شکل دهد، همبستگی اجتماعی است.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: همبستگی اجتماعی به معنای احساس مسئولیت و محبت متقابل افراد جامعه نسبت به یکدیگر، از متعالی‌ترین آموزه‌های اسلامی است.

وی اظهار کرد: آیات متعدد قرآن به آن دلالت دارد که یکی از صریح‌ترین آن‌ها، آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...» است که در آن هیچ یک از مشترکات قومی، خونی، نژادی، زبانی و ... به عنوان عامل همبستگی شناخته نشده است و تنها عامل مورد تأکید، پیروی حقیقی و عملی از اسلام با تعبیر چنگ زدن به ریسمان الهی و پرهیز از هرگونه تفرقه است که در این راستا مراسم میلیونی اربعین نقش محوری دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha