شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماینده فرانسوی که می خواست زن محجبه را مجبور به کشف حجاب کند

حوزه/ یک نماینده پارلمانی در فرانسه که فیلمی از مواجه خود با یک زن مسلمان همراه با دانش آموزان مدرسه در توئیتر منتشر کرده و قصد داشته او را وادار به کشف حجاب کند، با محکومیت های گسترده مواجه شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thelocal، برخورد اهانت آمیز یک سیاستمدار فرانسوی به زن محجبه که پسرش و کودکان دیگر را در یک سفر علمی به مدرسه همراهی می کرد، موجی از خشم و نگرانی را در میان مسلمانان جامعه اسلامی این کشور برانگیخته است.

 این موضوع سیاستمداران و شهروندان را در کشوری به دو دسته تقسیم کرده است که غالباً در آن با پیدا کردن تعادل بین آزادی مذهبی فردی و سکولاریسم تضمین شده قانون اساسی در بخش دولتی ، از جمله مدارس ، تلاش می کنند.

ژولین اودول ، عضو حزب ملی مارینه لپن، ویدئویی از خودش در توئیتر منتشر کرده که در آن وی جمعه گذشته زن محجبه ای را که دانش آموزان را همراهی کرده مورد برخورد قرار می دهد.

وی با استناد به قوانین سکولار فرانسوی و با بهانه قرار دادن حملات تروریستی اخیر در چهار ماهه اخیر در پاریس، اصرار می ورزد که این زن که پسرش در جمع دانش آموزان قرار دارد، روسری از سر بردارد.

 بسیاری از جمله ماری گیت دفای سخنگوی پارلمان منطقه ای این اقدام نماینده راست افراطی را مورد انتقاد قرار داده و گفته اند نه قانون این کشور و نه آیین نامه ها هیچ کدام مانع از پوشیدن روسری در فضای عمومی نمی شود و اقدام این نماینده پارلمانی غیرقانونی و «تحریک آمیز» بوده است.

دفای اقدام این نماینده را «رفتار ناعادلانه» و «نفرت برانگیز» از جانب یک قانون گذار فرانسوی خوانده و آن را محکوم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مارینه لپن IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    1 0
    چه فایده وقتی فیلم نداره.