جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 در پی حمله تروریستی به مساجد تیم راگبی نیوزیلندی، نشان خود را تغییر می دهد

 حوزه/ تیم راگبی «صلیبیون» در نیوزیلند که اخیرا اعلام کرده بود در پی حمله 15 مارس به مساجد کرایست چرچ قصد تغییر برند خود را دارد، از برند جدید رونمایی کرده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam،  باشگاه راگبی «صلیبیون» در نیوزیلند نخستین تغییرات را در برند جدید خود ایجاد کرد.

در پی حملات تروریستی 15 مارس به مساجد کرایست چرچ که منجر به کشته شدن 51 نمازگزار مسلمان شد، طی فراخوانی از این باشگاه راگبی شناخته شده در نیوزیلند خواسته شد تا نام خود را تغییر دهند و شمشیرها را از روی برند این تیم حذف کنند.

استیو تو رئیس راگبی نیوزیلند گفت: حتی پیش از 15 مارس نیز صلیبیون قصد خود را برای بررسی روند تغییر برند جدید اعلام کرده بودند. در حالی که حوادث 15 مارس باعث تسریع و تشدید  تغییر برند شده است ، ما نمی خواهیم که این تنها پاسخی برای آن واقعه غم انگیز باشد.

وی این نظر را در فضای مجازی و در پاسخ به تصمیم صلیبیون برای حذف شمشیرها از روی لوگوی شان نوشته بود.

 گفتنی است پس از حمله یک مهاجم استرالیایی تبار حامی برتری نژادسفید به دو مسجد النور و لینوود در نیوزیلند، این باشگاه اعلام کرده بود که یک شرکت مستقل را برای نام و برند جدید از فصل آینده استخدام خواهد کرد.

 نام فعلی ، صلیبیون ، اشاره به یک سری از جنگ های صلیبی دارد که توسط کلیسای لاتین در دوره قرون وسطایی علیه جهان اسلام آغاز شد و منجر به نسل کشی و قتل و غارت زیادی از سوی مسیحیان شد.

نشان این تیم که تا فصل 2021 شروع به کار خواهد کرد ، یک شوالیه با شمشیر را با صلیب روی سینه خود به سبک یک صلیبی قرون وسطایی به نمایش گذاشت. اگرچه تصمیم جدید طرفداران را دچار تفرقه کرده ، اما از حمایت کاربران زیادی در رسانه های اجتماعی زیادی برخوردار شد.

 گفتنی است مسلمانان تقریبا 1 درصد جمعیت نیوزیلند را تشکیل می دهند و تعداد کمی از مهاجران مسلمان از آسیای  جنوبی و اروپای شرقی از اوایل دهه 1900 تا دهه 1960 در نیوزیلند مستقر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha