پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام نظیری

حجت الاسلام نظیری گفت:  اربعین باعث تجلی صفات نابی همچون فداکاری، گذشت و همبستگی و ولایت‌پذیری در جامعه می شود و لذا زائران عزیز باید سعی کنند تا این فضای معنوی را  در تمام روز های سال حفظ کنند.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت اربعین امام حسین(ع) یادآور شد: قیام حضرت سیدالشهدا(ع) نقش محوری و پررنگی را در قیام نهایی امام عصر (عج) بر عهده دارد.

وی افزود: اینکه در زمان ظهورحضرت ولی عصر(عج)، پرچم قیام حضرت «یا الثارات الحسین» می باشد و خودشان را با نام جدشان امام حسین (ع) معرفی می کنند نشان دهنده اهمیت موضوع عاشورا و اربعین است.

حجت الاسلام نظیری با بیان این که یکی از مهم ترین جلوه های تبلیغ برای قیام سیدالشهدا پرداختن به تجمع اربعین است اظهار داشت: به همین دلیل برای ترویج این تجمع و پیاده روی نباید از هیچ تلاشی فروگذار کنیم و هر کس باید با هر توانی در این مسیر حضور داشته و فعالیت کند.

وی تاکید کرد: اربعین باعث تجلی صفات نابی همچون فداکاری، گذشت و همبستگی و ولایت‌پذیری در جامعه می شود و لذا زائران عزیز باید سعی کنند تا این فضای معنوی را  در تمام روز های سال حفظ کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در پایان با اشاره به این که کمیته فرهنگی آموزشی اربعین تا به حال در ۹ شهرستان استان همدان فعال شده است ابراز داشت: این کمیته در تمام سال پا بر جا خواهد بود و فعالیت آن محدود به یک یا دو ماه نیست بلکه هدف این ستاد برنامه ریزی برای غنی شدن هر چه بیشتر برنامه های اربعین و تلاش برای حفظ روحیات اربعینی در جامعه و در طول سال است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha