جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شمخانی

حوزه/ شمخانی، با بیان اینکه میزبانی زائران اربعین روح معنویت را در جامعه متبلور کرد، گفت: عشق خدمت به زائرین موکب داران، هم عمق فرهنگی ملت را می‌رساند و هم نوعی شخم زدن بدهنجاری ها را به ارمغان میاورد که تأثیر کوتاه‌مدت و بلندمدت فراوانی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در پایانه مرزی چذابه، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، امروز در جریان بازدید از مرز چذابه، حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین و خدمت‌رسانی به آن‌ها را یک افتخار و رکورد ملی دانست و اظهارداشت: این مسأله یک افتخار ملی و رکورد ملی است که در مدت محدودی بتوانیم بیش از ۳ میلیون نفر را در ابعاد مختلف حمل‌ونقل، بهداشت و امنیت تأمین به سمت عراق ببریم و به‌سلامت نیز بازگردانیم.

وی با بیان اینکه اربعین یک تحولی در کشورهای اسلامی، به‌ویژه در ایران ایجاد کرده، گفت: حوادثی که در بین‌الحرمین رخ داده و آن وحدتی که حول محور قبه اباعبدالله الحسین(ع) شکل گرفته، نشان می‌دهد که اربعین بیش‌ازپیش جهانی شده و تحول فرهنگی گسترده‌ای در ملت‌ها ایجاد کرده است.

شمخانی، دلدادگی مردم خوزستان و دیگر شهرهای میزبان زائرین اربعین را تبلور درخشش روح معنویت در جامعه دانست و تصریح کرد:  این‌ها هم عمق فرهنگی ملت را می‌رساند و هم نوعی شخم زدن بدهنجاری ها را به ارمغان میاورد که تأثیر کوتاه‌مدت و بلندمدت فراوانی را به همراه دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، در پایان با تأکید بر تقویت زیرساخت‌ها هم در ایران و هم در عراق، گفت: بیش از ایران باید زیرساخت‌های پذیرایی از زائرین را در عراق تقویت کرد؛ چراکه مردمش با همه وجود پذیرای کسانی هستند که نمی‌شناسند اما باور دارند که این‌ها حسینی هستند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha