شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 استان فیلیپین اعیاد اسلام را به تقویم رسمی اضافه می کند

 حوزه/ دولت کوتابای جنوبی در کشور فیلیپین اعلام کرد، با توجه به اینکه مسلمانان این منطقه اعیاد اسلامی را جشن می گیرند، اعیاد اسلامی باید به تقویم این کشور اضافه شوند.

  به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از gov.ph، دولت ایالتی کوتابای جنوبی در فیلیپین، خواستار اضافه شدن اعیاد اسلامی (دو عید مهم فطر و قربان) به تقویم رسمی این کشور و تعطیل کردن روزهای عید برای مسلمانان شد.

ارمان متی عضو هیات مدیره و هیات کمیته استانی در امور حقوقی روز گذشته گفت که قطعنامه ای تصویب شده که بر اساس آن کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین بتوانند به صورت قانونی تعطیلاتی برای اعیاد اسلامی داشته باشند.

متی گفت که این قطعنامه در جلسه عادی هیات مدیره و پس از ملاقات با مقامات کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین و دفتر ریاست جمهوری به تصویب رسیده است.

وی  خاطر نشان کرد که کمیسیون ملی مسلمانان  فیلیپین نخستین بار این ایده را مطرح کرد و مصاحبه‌ای گفت: آن ها خواستار اضافه شدن تعطیلات اسلامی به تقویم در کوتابای جنوبی هستند، زیرا این ایالت هم اکنون به منطقه 12 که مسلمانان در آن عید را جشن می گیرند اضافه شده است.

 کوتاباتوی جنوبی به همراه سارنگیانی و ژنرال سانتوس سیتی سابقاً تحت منطقه 11 بودند ، اما از سال 2001 و در پی یک فرمان اجرایی به بخشی از منطقه 12 پیوستند.

به گفته رئیس جمهور، ممکن است تعطیلات اسلامی همچنین  به طور رسمی در سایر استانها و شهرها برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha