سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسلمانان آمریکایی خواستار افزودن تعطیلات اسلامی به تقویم مدارس شدند

حوزه/ گروهی از مسلمانان در کارولینای شمالی، ضمن پر کردن یک درخواست اینترنتی، خواستار افزودن تعطیلات مربوط به اعیاد اسلامی به تقویم رسمی مدارس شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، گروهی از مسلمانان در کارولینای شمالی در آمریکا خواستار افزودن تعطیلات مربوط به دو عید اسلامی (عید فطر و عید قربان) به تقویم رسمی مدارس شدند تا فرزندانشان بتوانند همراه با آن ها در جشن های مذهبی شرکت کنند و مانعی سر راه آن ها نباشد.

ماریا شیخ مادر سه کودک که در شهرستان ویک در کارولینا به مدرسه می روند در این باره می گوید: بسیار سخت است که بچه ها در مدرسه غیبت کنند. هر چند که بعضی از مدارس قبول می کنند و ایراد نمی گیرند، اما باز هم مشکل است زیرا بالاخره بچه ها از درس هایشان عقب می افتند و ما چنین چیزی را نمی خواهیم.

این درخواست  اینترنتی درحالی انجام شد که برخی والدین مسلمان از اینکه فرزندان شان باید به جای شرکت در اعیاد اسلامی در مدرسه باقی بمانند، ناراحت بودند.

زینب بلوچ یک دانش آموز مسلمان در این باره می گوید: من دوست دارم موقع جشن همراه با خانواده ام باشم. دوست دارم لباس نو بپوشم و با دوستانم بازی کنم. من فکر می کنم که همه دلشان می خواهد موقع جشن کنار همدیگر باشند.

در همین رابطه، مسئولین مدارس در کارولینا گفته اند که از این درخواست که به صورت اینترنتی پرشده آگاه هستند. درخواست موردنظر که روز دوشنبه آغاز شد تاکنون موفق به جمع آوری بیش از 3 هزار و 700 امضاء شده است. مسئولین گفته اند که قصد دارند با یک امام جماعت مشورت انجام دهند و اضافه کردن اعیاد اسلامی به تقویم مدارس برای سال های 2020- 2021 را با وی به مشورت بگذارند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha