پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب جدیدی که خدمات مسلمانان آمریکا را معرفی می کند

حوزه/ یک نویسنده برنده جایزه در ایالات متحده، کتاب جدیدی منتشرکرده است که در آن شخصیت های مهم مسلمان آمریکایی در حوزه های مختلف معرفی شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam،  یک کتاب جدید که درباره خدمات مسلمانان آمریکا  در بسیاری از حوزه های مهم زندگی و جامعه به نگارش درآمده است، روز گذشته منتشر شد. این کتاب شخصیت های مهم مسلمان آمریکایی را در زمینه های مختلف تجارت، علوم، سلامتی، ورزش و تفریحات و خدمات اجتماعی معرفی کرده است.

نویسنده کتاب در یک کنفرانس خبری در این باره گفت: کتاب «من نیز آمریکایی هستم» یک تصویر کلی از مشارکت جمعی مسلمانان در این سرزمین که به صدها سال پیش بر می گردد نشان داده است.

لیکان اوگنتوینبو، خبرنگار برنده جایزه، در کتاب «من نیز آمریکایی هستم» داستان های بی نظیری از 50 مسلمان آمریکایی را به نگارش در آورده است. خوانندگان این کتاب با شخصیت هایی چون برندگان جوایز نوبل، اسکار، امی، جایزه پولیتزر و مدال ملی علوم آشنا می شوند. در این کتاب همچنین چهره هایی شامل فضانورد، دارنده مدال المپیک، ستاره های ملی بسکتبال، کمدین ها، فیلم سازان و نمایندگان منتخب و تجار بانفوذ به چشم می خورند.

امیر حسین، استاد مطالعات الهیات در دانشگاه لویولا مریمونت و نویسنده کتاب «مسلمانان و ساختن امریکا» درباره این کتاب گفت: این کتاب به خانه تمام مسلمانان آمریکایی و تمام کسانی که دوست دارند همسایگان مسلمان شان را بشناسند، تعلق دارد.

لازم به ذکر است براساس تخمین های انجمن پیو، در سال 2017 جمعیت مسلمانان آمریکایی حداقل به 3.45 میلیون نفر رسیده است که این تعداد 1.1% جمعیت کلی آمریکا را به خود اختصاص می دهند. یک گزارش انجمن پیو درباره مذهب مردم ایالات متحده نیز نشان دادکه مسلمانان 0.9% بالغین در آمریکا در سال 2014 را تشکیل می دهند که این میزان در سال 2007 تنها 0.4 بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha