سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اعیاد اسلامی به تقویم مدارس در بالتیمور افزوده شد

حوزه/ هیات مدیره مدارس شهرستان بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا به اتفاق آرا به نفع پیشنهاد برای افزودن اعیاد اسلامی (عید قربان و عید فطر) به تقویم تحصیلی مدارس رای داد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenewamerican، هیات مدرسه شهرستان بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا، به اضافه کردن اعیاد اسلامی (عید قربان و عید فطر) به تقویم تحصیلی مدارس رای داد، که قرار است از سال تحصیلی 2020-2021 اجرایی شود.

هیات مدیره مدارس به اتفاق آرا به نفع این پیشنهاد رأی داد. شهرستان بالتیمور در تعطیلی مدارس در اعیاد اسلامی به سایر مناطق از جمله مدارس نیویورک و دیترویت پیوسته است.

به این ترتیب شهرستان بالتیمور، نخستین شهرستان در این ایالت می باشد که رسما اعیاد اسلامی را به تقویم مدارس اضافه می کند. گفتنی است سازمان روابط اسلامی آمریکایی (کایر) بزرگترین حامی حقوقی مسلمانان در ایالات متحده، از این تصمیم استقبال کرد.

اعیاد هر سال در تاریخ های متفاوتی قرار خواهند گرفت. در سال 2020 عید قربان در روز 24 می و عید فطر در تابستان و در 31 جولای برگزار خواهند شد.

محمد جمیل، رئیس سابق شورای اسلامی بالتیمور با استدلال بر این که در سیستم مدارس به دانشجویان مسلمان تبعیض می شد گفت: نابرابری باعث ایجاد جدایی و تفرقه در جامعه ما شده است و در جنبه های متعدد زندگی ما رواج یافته است.  

زینب چودری مدیر مرکز کایر در مریلند ضمن تحسین این تصمیم گفت: این پیروزی تاریخی نقطه اوجی برای چندین دهه نبرد طولانی رهبران محلی برای به رسمیت شناختن تساوی برای هزاران کودک مسلمان در این کشور می باشد.

وی افزود: این پیامی به دانش آموزان مسلمان و والدین آن ها  می فرستد مبنی بر اینکه مدارس به نیازهای آنان توجه کرده و برایشان  ارزش قائل شده و صدایشان شنیده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha