پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 869051
۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
تصاویر/ حضور جمعی از دانش آموزان منتخب مدارس صدرای ولایت در راهپیمائی اربعین

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه استان ایلام، در بیانیه ای، از تلاش های شبانه روزی و خالصانه همه خادمین به ویژه مدیریت، اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) مهران تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، مدیریت حوزه علمیه استان ایلام، در بیانیه ای، از تلاش های شبانه روزی و خالصانه همه خادمین به ویژه مدیر، اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) مهران تقدیر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) : «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فی قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.»

راز ماندگاری اربعین در پیوستگی قیام حسینی و پیام های روشنگر مظلوم ترین اسرای تاریخ نهفته است. بی شک همت مبتنی بر شور و شعور شیعیان و عاشقان آن حضرت در طول تاریخ مهمترین عامل حفظ، نگهداری و انتقال این فرهنگ از نسلی به نسل دیگر بوده است.

بی‌شک امام حسین علیه السلام، با حماسه‌ی سترگ عاشورا، برای همیشه تاریخ شیوه‌ زندگی کردن با حریت و آزادگی را به عالمیان آموخت؛ و اکنون بعد از گذشت قرن‌ها از شهادت آن امام عزیز، اربعین یک‌بار دیگر جهان را به حرکت درآورده و دورهم جمع کرده است. از این رو اربعین ۹۸ را بایست از پرشکوه ترین حماسه های بی بدیل و ماندگاری به حساب آورد که برای سالها در خاطر مردم باقی خواهد ماند.

برپا کردن عزای حضرت سید الشهداء علیه السلام و گریه  بر آن حضرت و هزینه نمودن جان، مال و بدن برای او  از اعظم وسائل تقرب انسان به پروردگار مهربان عالم و سبب ریزش رحمت و مغفرت و عامل شفاعت در قیامت است این خدمت معنوی، هماهنگی با انبیای الهی و ائمه طاهرین و اولیای خدا و صله رحم با خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام و مایه سعادت دنیا و آخرت است.

خداوند متعال را شاکریم که در پایتخت خادمان اربعین حسینی فرصتی دوباره را به ما داد تا توفیق خدمت به زائرین راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی(ع) را داشته باشیم و به لطف خدا و عنایت حضرت صاحب الامر (عج)، راهپیمایی اربعین سال ۱۳۹۸ با شکوه و نظم مثال زدنی و بی نظیری برگزار گردید، لذا  لازم است در این فرصت از تلاش های شبانه روزی و خالصانه همه خادمین عزیز  اعم از برادران و خواهران محترم و همچنین طلاب و روحانیون معزز حوزه های علمیه استان ایلام بالاخص مدیریت، اساتید، کارکنان و طلاب حوزه علمیه ولی عصر (عج) مهران، که در این حرکت جهاد گونه و حضور انقلابی با همه رنج و سختی که تحمل نموده اید جلوه های ویژه ای از دلدادگی به سید و سالار شهیدان را به نمایش گذاشتید صمیمانه  تقدیر و تشکر نماییم.

 امید است است با استفاده از تجارب به دست آمده و بکار گیری بیشتر جوانان برای تداوم این حرکت و برنامه ریزی جهت سنوات آینده این حضور را زنده نگه داشته و به فرموده مقام معظم رهبری  (مد ظله العالی) : باید نعمت اربعین را با حفظ روحیات و حالات به‌دست آمده در این سفر نورانی همچون برادری، مهربانی، توجه به ولایت و آمادگی برای حضور در میدان های سخت، شکرگزاری کرد.

امید است با استعانت از حضرت باری تعالی و در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) توفیق خادم الحسینی در طول عمر با عزت و سربلندی همراه با عاقبت بخیری قرین راهتان گردد.

  مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان ایلام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha