سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام طاهری

حوزه/ امام جمعه رامیان گفت: امام حسین علیه السلام همانند قرآن نور و وسیله هدایت انسان ها است که آنها را از گرداب ظلمت و گمراهی رهایی می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست اخلاقی با حضور حجت الاسلام حسین طاهری، در مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

حجت الاسلام طاهری با تسلیت ایام رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام بیان کرد: از بین اهل بیت علیهم السلام، سر سلسله عاشقان الهی، امام حسین علیه السلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی به مهم ترین شباهت های قرآن کریم و حضرت سیدالشهداء علیه السلام اشاره کرد و گفت: با وجود فاصله زمانی زیادی که با نزول قرآن و جریان کربلا داریم اما هر دو تازگی داشته و کهنه نمی شوند.

امام جمعه رامیان با استناد به روایت امام صادق علیه السلام تشریح کرد: قرآن هر چه بیشتر خوانده شود انسان تازگی آن را بیشتر درک می کند، زیرا خداوند قرآن را برای زمان و گروه خاصی نازل نکرده است و در هر زمانی طراوت و تازگی دارد.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که قرآن، نور و وسیله هدایت و روشنایی است، افزود: قرآن زنده ای است که هرگز نمی میرد و جاری است همان گونه که شب و روز و خورشید و ماه در جریان است، لذا همان طور که خورشید هر روز جلوه ای تازه دارد قرآن نیز این گونه است.

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام همانند قرآن نور و وسیله هدایت انسان ها است که آنها را از گرداب ظلمت و گمراهی رهایی می بخشد.

موسس مدرسه علمیه سعدیه رامیان، شفاعت در روز قیامت را از دیگر شباهت های قرآن و سید و سالار شهیدان برشمرد و گفت: هر دو شفیع انسان در روز رستاخیز هستند.

حجت الاسلام طاهری به ویژگی دیگر آن دو اشاره کرد و افزود: اگر قرآن شفا دهنده است، تربت امام حسین علیه السلام نیز شفا دهنده بیماری های جسمی و روحی است.

وی در پایان گفت: حضور در محفل هر دو قلب انسان را پاک و شاداب می کند و حیات تازه می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha