شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی جباری

حوزه/ حجت الاسلام جباری گفت: عدم شناخته شدن حضرت حجت(عج) در بین مسلمانان از جمله علل غربت حضرت است و باید شیعیان از امام زمان (عج) شناخت صحیح و دقیقی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام علی جباری، صبح امروز در مراسم دعای ندبه شهرستان تکاب که در مسجد قمر بنی هاشم(ع) این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه‌ از جمله سؤال‌های امام حسین (ع) در عاشورا از مردم این بود که من حلالی را حرام کردم و یا حرامی را حلال کردم که به یاری من نمی‌شتابید؟، اظهار داشت: این سؤال برای آن روز تاریخ نبود و برای همه عصرها است و با اینکه مردم به حق اهل بیت (ع) عارف هستند، اما عده‌ای خط خود را از امام عصر(عج) جدا کرده و امام خود را تنها می‌گذارند.

وی ادامه داد: عدم شناخته شدن حضرت ولی عصر(عج) در بین مسلمانان از جمله علل غربت حضرت است و باید شیعیان از امام زمان (عج) شناخت صحیح و دقیقی داشته باشند؛ ما نباید امام زمان خود که نعمتی هستند و جایگزین ندارند را فراموش کنیم و در صدد جلب رضایت حضرت باشیم و آنچه که به عنوان خیرات انجام می‌دهیم به محضر امام زمان هدیه کنیم.

وی اضافه کرد: هر کاری می‌کنیم باید در مسیر حضرت بقیه الله(عج) باشد، یعنی دینداری صحیحی و بهتری داشته باشیم و ملاک کارهایمان امام زمان(عج) باشد.

حجت الاسلام جباری افزود: رسیدگی به فقرا و بیچارگان، رعایت انصاف و عدل در کارهای خود، اصلاح رفتار و اخلاق زندگی، دور شدن از رذائل اخلاقی و رسیدن به مدینه فاضله از جمله صفات منتظران امام عصر (عج) است و تا رفتار و اخلاق درست نشود نمی‌توان سرباز شد؛ در زمان فتنه هم این کشتی اهل بیت(ع) است که نجات دهنده خواهد بود.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha