پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نوجوان مسلمان آمریکایی به سبب حجاب  درمسابقات و دو میدانی رد صلاحیت شد

حوزه/ یک نوجوان مسلمان اهل ایالت اوهایوی آمریکا که در مسابقه دو و میدانی مدارس شرکت کرده بود، به دلیل داشتن حجاب اسلامی و پس از گذشتن از خط پایان، رد صلاحیت شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن پست، یک نوجوان مسلمان در ایالت اوهایوی آمریکابه خاطر داشتن حجاب اسلامی در مسابقه رد صلاحیت شد

  پس از پایان مسابقه به نور ابوکرم ، 16 ساله گفته شد که به خاطر پوشش اسلامی، در مسابقه دو رد شده است.

نورا تمام فصل برای تیم مدرسه سیلوانیا نورث ویو درمسابقات دو و میدانی شرکت کرده  و حجاب وی هرگز مسئله  ای در مسابقات نبوده است. تا اینکه در مسابقه روز شکنبه در فیندلی، 135 مایل (220 کیلومتر) در غرب کلیولند، با حجاب وی مخالفت شد.

این حادثه تنش هایی در سرتاسر آمریکا در رابطه با طرز پوشش و تبعیض برانگیخته است.

در پی اعتراضات گسترده به این اتفاق، انجمن دو و میدانی دبیرستان های اوهایو اعلام کرده که به دنبال تغییر قوانین مربوط به پوشش مذهبی برای دانش آموزان در فصل آینده می باشد.

 نور در صفحه فیس بوک خود نوشت: هنگامی که مقامات تیم وی را بازرسی کردند به یکی از هم تیمی هایش اطلاع  دادند که شورت وی نقض قوانین است و به او اجازه تغییر دادند. اما آنها چیزی در مورد حجاب ورزشی او نگفتند ، اگرچه او گفت که مربی خود را دیده است که در موردی خصوصی با مسئولان صحبت می کند.

بعد از اتمام مسابقه 5 کیلومتری با بهترین زمان شخصی ، نور متعجب شد که نام او را در تابلوهای نمره قرار نداده اند. هم تیمی هایش به او گفتند که او به دلیل داشتن حجاب رد صلاحیت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیرحسین IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    0 0
    عالیییییییییییییی