پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گسترش تعاملات مدرسه اسلامی هنر و دفتر تبلیغات اسلامی

حوزه/ در نشست مشترکی گسترش تعاملات مدرسه اسلامی هنر و دفتر تبلیغات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در نشست مشترک قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی با مدرسه اسلامی هنر و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گسترش تعاملات این مدرسه و دفتر مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی و معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این نشست مشترک، به ظرفیت ها و فرصت های این دفتر و مدرسه اسلامی هنر اشاره کرد و اظهار داشت: باید برنامه میان مدتی طرح ریزی شود تا مجموعه مدرسه اسلامی هنر در کنار معاونت فضای مجازی هنر و رسانه و قطب های فکری و فرهنگی، خصوصاً قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی بتوانند از توانمندی های یکدیگر استفاده کنند.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فجری، رئیس کمیته تعاملات قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی گفت: هدف از این جلسه، بررسی ظرفیت ها و طراحی برنامه های تعاملاتی میان این دو مجموعه است.

وی تصریح کرد: در گذشته ارتباطات دوسویه بسیار خوبی میان مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و مدرسه اسلامی هنر برقرار بوده که اخیراً این ارتباط کمی کمرنگ تر شده و طرفین خواستار این هستند که این ارتباطات گسترش پیدا کند تا جامعه هنرمندان طلبه از این ظرفیت به نحو بیشتر و بهتری استفاده کنند و  فعالیت های این مجموعه در کنار هم از کیفیت بهتر و بیشتری برخوردار شوند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین نواب، رئیس مدرسه اسلامی هنر اظهار داشت: مدرسه اسلامی هنر، نخستین مؤسسه آموزشی - پژوهشی برآمده از حوزه علمیه است که در قلمرو دین و هنر برای پرورش طلاب با رویکرد تربیتی و سبقه دینی جهت تبیین مبانی تفکر دینی در هنر و نیز آموزش های نظری و عملی در باب هنر تأسیس شده و در این مسیر به نتایج خوبی نیز دست پیدا کرده است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های مدرسه اسلامی هنر تصریح کرد: از جمله فعالیت هایی که در مدرسه اسلامی هنر انجام می شود، آموزش های آزاد، تشکیل گروه های علمی، مطالعات معماری ایران و پروژه هایی که در دست انجام است را نام برد و اشاره کرد: تا کنون بیش از ۳ هزار مدرک برای طلاب فارغ التحصیل در دورههای آزاد صادر شده است.

رئیس مدرسه اسلامی هنر یکی از ظرفیت های مهم این مدرسه را وجود کتابخانه غنی ۴۲ هزار کتابی مطرح و خاطرنشان کرد: نظیر این کتابخانه در کشور انگشت شمار است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha