پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اعرافی

حزه/ آیت الله اعرافی ضمن شرکت در مراسم عزاداری رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از روحیه برادری میان شیعیان و اهل سنت اندونزی قدردانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه از جاکارتا آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ایران در دومین برنامه خود در سفر به اندونزی در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)  در جمع شیعیان و مسلمانان جارکارتا حضور یافت و سخنرانی کرد و در ادامه تعدادی از مداحان و سخنرانان اهل اندونزی نیز برنامه داشتند.

آیت الله اعرافی در سخنان خود در این مراسم از دولت و ملت اندونزی به خاطر فراهم آوردن زمینه فضای صمیمی میان برادران اهل سنت و شیعیان تشکر کرد و آن را مایه افتخار دنیای اسلام دانست و از روحیه برادری در پرجمعیت ترین کشور مسلمان قدردانی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه ایران در ادامه به تبیین شخصیت پیامبر اکرم(ص) از منظر امیرالمومنین(ع) و سخنان ایشان در نهج البلاغه پرداخت و گفت: نزدیک ترین و عالم ترین اصحاب پیامبر کسی جز امیرالمومنین نبود و کتاب نهج البلاغه به عنوان بخشی از روایات امیرالمومنین اهمیت زیادی دارد .مسلمانان اندونزی با  آشنایی با نهج البلاغه می توانند در سایه آن با معارف قرآن و اسلام آشنا شوند که این کتاب آینه تمام نمای اسلام است و اسلام تمدنی به خوبی در این کتاب نمایان است.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی پیامبر اکرم در نهج البلاغه گفت: یکی از ویژگی های پیامبر که در نهج البلاغه آمده تحولی است که پیامبر در عصر جاهلیت ایجاد کرد و سه ویژگی برجسته عصر جاهلیت را یادآور شد و گفت: جهل و نادانی و محرومیت از ارزش های انسانی و فقدان معنویت و توحید از ویژگی های مهم عصر جاهلیت بود و پیامبر اکرم توانست عصر جاهلیت با این ویژگی ها را به عصر درخشان اسلامی تبدیل کند.

آیت الله اعرافی در ادامه بیان ویژگی های پیامبر افزود: پیامبر شخصیتی در اوج معنویت و اخلاق بود که توانست با نورانیت و معنویت خود جهان را آباد کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: امروز جهان اسلام نیازمند الگوگیری از شخصیت پیامبر اکرم و سرلوحه قرار دادن ویژگی های آن حضرت در تمام ابعاد زندگی است و اگر امروز مسلمانان به ویژه شیعیان شخصیت پیامبر اسلام را بهتر بشناسند و ایشان را الگوی خود قرار دهند می توانند در دنیای امروز چهره ای متعالی و درخشان از اسلام را برای بشریت خسته امروز و بشریت تشنه معنویت و اخلاق ارائه دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    ایت الله اعرافی مدیر حوزه
  • محمد IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    ما نفهمیدیم آیت الله اعرافی وقتی در داخل ایران هستند،مدیر حوزه ش میگن و وقتی خارج میرن رئیس حوزه میشن ؟!!