پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید علی غضنفری

حوزه/ مراسم عزاداری ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) در مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان،برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام سیدعلی غضنفری طی سخنانی با اشاره به رسالت همه انبیاء الهی اظهارکرد: اگر در آیات قرآن و رویات بنگریم همه انبیا و پیامبران الهی تنها برای یک رسالت و آن معرفی و شناساندن پروردگار عالمیان است.

عضو شورای پژوهشی مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان افزود: آنچه مورد توجه است آنست که هیچ پیامبری در طول تاریخ به تنهایی کار رسالت معرفی و شناساندن پروردگار را بر عهده نداشته و بودند افرادی که آنان را یاری رسانده اند از آدم تا حضرت خاتم النبین (ص) چنین بوده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در دوران پیامبر اکرم(ص) و صدر اسلام به دلیل ظلمت و خفقانی که وجود داشت مخالفت ها و دشمنی های بسیاری می شد و حتی به مدت سه سال پیامبر ختمی مرتب (ص) در شیب ابیطالب در محاصره بودند و شرایط به گونه ای بود که برخی مواقع یک خرما را به چند قسمت تقسیم می کردند برای گذران زندگی و اگر نبود همدلی یاران و اصحاب پیامبر (ص) این مسیر با این کیفیت سپری نمی شد.

حجت الاسلام المسلمین غضنفری بیان کرد: حضور شخصیتی مانند امیرالمؤمنین کنار پیامبر(ص) به عنوان وصی حضرت یکی از نقاط ارزشنمد و مهم تاریخ اسلام است و در ادامه آن حضور عمار یاسرها، مقدادها، سلمان ها تقویت کننده و یاری دهند این حرکت نوین اسلامی بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ندای هل من ناصر ینصرنی حضرت اباعبدالله(ع) گفت: این ندا توسط همه انبیا الهی سر داده شده است و تا زمان امام عصر(عج) نیز ادامه خواهد داشت، این انسانهای آگاه و بصیر هستند که می توانند در بزنگاه به ندای امام خود لبیک بگویند و همچون سلمان، مقداد، عمار به وظایف خود عمل کنند.

لازم به ذکر است، در ادامه این مراسم ذاکر اهل بیت(ع) کربلایی علی ابوالقاسمی به مرثیه سرایی سید و سالار شهیدان پرداخت.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha