جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم افتتاحیه مسجد اتلبارو با حضور پیشوایان مذهبی و سیاسی  برگزار شد

حوزه/ مسلمانان، شهردار، سیاستمداران و پیشوایان مذهبی در شهر اتلبارو در ماساچوست در مراسم افتتاحیه مسجد تازه تاسیس که از یک مغازه تغییر کاربری داده شده است، شرکت کردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thesunchronicle، مسجد تازه تاسیس در شهر اتلبارو در ایالت ماساچوست آمریکا، با حضور اعضای جامعه اسلامی روز یکشنبه افتتاح شد.

 مسلمانان ضمن حضور در مراسم افتتاحیه این مسجد و مرکز اسلامی که در یک دفتر کایروپراکتور سابق ساخته شده است، از راه اندازی چنین مکانی ابراز خرسندی کردند. پیش از این مساجد در دسترس مسلمانان در مناطق دوری واقع شده بودند و مسلمانان برای استفاده از این اماکن باید راه دوری می رفتند.

محمد حبیب یوسف روحانی و پیشوای جامعه اسلامی محلی نیز گفت: سه ماه پیش چنین اتفاقی غیرممکن به منظرمی رسد.

یوسف گفت:  سالها آرزو کرده ایم و آرزوی این روز را داشتیم تا اینکه بالاخره رویای ما به حقیقت پیوست.

وی خطاب به میهمانان درمراسم گفت: عالی است که می  توانیم درشهر خودمان مکانی برای عبادت داشته باشیم. زمان حال و آینده ما به اینجا تعلق دارد.

 گفتنی است در این مراسم چند تن از پیشوایان مذهبی و سیاسی از جمله پائول هروکس شهردار، چند تن از سناتورهای مجلس و پیشوایان مذهبی مسیحی و یهودی نیز حضور داشتند.

به گفته عمر صلوات، یک تاجر بازنشسته محلی ، که دارای سابقه ای در مهندسی عمران است ، طی یک ماه ، این فروشگاه تغییر کاربری داده، و اصلاحات زیادی از جمله ایجاد محراب در انجام گرفته تا یک مکان مناسب برای عبادت مسلمانان باشد.

شریل هریس از کلیسای بپتیست اول در این باره گفت: افتتاح این مسجد فرصت خوبی برای مردم شهر ما و تجربه تنوع دینی و رشد و توسعه  آنان در راستای جامعه میان ادیانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha