سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ امام جمعه اهواز گفت: اگر دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه شکل گیرد هیچ مسئولی به خود اجازه نمی‌دهد که خود یا فرزندش اختلاس یا دزدی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در مراسم عزاداری رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مصلی شهرستان ایذه با تسلیت این ایام سوگواری، اظهار داشت: دو ملت ایران و عراق خوش درخشیدند و از مردم ولایتمدار عراق در خدمت به زائران اربعین حسینی قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به این‌که وجود مقدس پیامبراکرم(ص) ۲۳ سال برای امت خود زحمت کشید، بیان کرد: عشق و محبت پیامبراکرم(ص) در قلوب مردم آن دوران به مقداری نفوذ پیدا کرد که وقتی در جنگ خبر شهادت یکی از نزدیکان آنها داده می‌شد، با این وجود همه آنها جویای سلامتی حضرت بودند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: خداوند متعال محبت پیامبراکرم(ص) را در دل آسمان و زمین، عرشیان و فرشیان قرار داده که حاضر هستند هستی خود را بدهند اما غبار بر چهره حضرت ایجاد نشود.

وی با اشاره به حضور بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر در مراسم‌ حجه الوداع ده هجری به عنوان نشانه موفقیت وجود مقدس پیامبراکرم(ص)، گفت: آیا شمشیر و ثروت توانسته این اثرگذاری را داشته باشد یا اینکه اخلاق و رفتارهای پیامبراکرم(ص) سبب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد ادامه داد: اخلاق و رفتار پیامبراکرم(ص) سبب نهادینه شدن چنین موفقیت و محبت در دل مردم شده البته شمشیر و ثروت نیز بستر، زمینه و موانع آن را برداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به قرآنی لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن أَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ اظهار داشت: ویژگی‌هایی که خداوند متعال در این آیه ذکر کرده شامل سه مورد است. نخست اینکه وجود مقدس پیامبراکرم(ص) از جنس مردم و در بین آنها است.

وی با اشاره به این‌که خداوند می‌توانست رسول خدا را از جنس غیرانسان بفرست اما هدف از مردمی بودن، فهمیدن درد مردم توسط رسول است، بیان کرد: پیامبران الهی در بین مردم حضور داشتند و زندگی آنها مردمی بود یعنی اینکه تافته جدا بافته نبودند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب در نشست اخیر به ائمه جمعه امر کردند که در بین مردم باشند، پیاده‌ بروید و با مردم هم‌نشینی و مثل آنها زندگی کنید.

وی تاکید کرد: اگر دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه شکل گیرد هیچ مسئولی به خود اجازه نمی‌دهد که خود یا فرزندش اختلاس یا دزدی کند. رسانه‌ها همانگونه که اختلاس‌ها را به صورت گسترده منعکس می‌کنند، محاکمه اختلاس‌گران و پای میز محاکمه آوردن آنها را نیز باید منعکس کنند تا مردم امیدوار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، در پایان، با اشاره به این‌که از دیگر ویژگی‌های پیامبراکرم(ص) این است که رنج‌های مردم بر او سخت است و اصرار بر هدایت آنها دارد، اظهارداشت: پیامبران الهی به ویژه پیامبراکرم(ص) نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha