شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید حسن فاضلیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با اشاره به اینکه سیره پیامبر اکرم(ص) مرز زمان و مکان نمی‌شناسد گفت: باید ویژگی های اخلاقی و سیره پیامبر را در جامعه منتشر کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان، در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امام علی (ع) به خوبی در نهج البلاغه به ویژگی های پیامبر اسلام و شرایط آن زمان اعراب اشاره کرده اند.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) می فرماید که خداوند حضرت محمد(ص) را به عنوان پیامبری فرستاد که برای همه زمان ها است و مرزی به عنوان مکان و زمان برای ایشان وجود ندارد.

این استاد حوزه با بیان این که معجزه پیامبر(ص)، تربیت اعراب آن زمان بوده است، خاطر نشان کرد: اگر کشاورزی زمین و خاک و دانه خوبی داشته باشد و همه چیز را پرورش دهد این هنر نیست، بلکه هنر متعلق به باغبانی است که از شوره زار گلستانی را بیافریند.

وی با تاکید بر اینکه تربیت بلال ها و سلمان ها کاری بود که حضرت محمد(ص) آن را در فضای بسته و جاهلانه آن زمان انجام دادند، یادآور شد: در جامعه ای که دختر را زنده به گور می کردند، تربیت شخصیتی همچون فاطمه زهرا(س) که گل سر سبد آفرینش است، چیزی است که باید به وسیله آن عظمت پیامبر را شناخت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) را رحمة للعالمین می نامند، اظهار داشت: باید ویژگی های اخلاقی و سیره پیامبر را در جامعه منتشر کنیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha