جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: هر حدیث در نوع خود سفارش، نصیحت و درسی برای همه ماست و تأمل در هر یک از احادیث می تواند زمینه ساز تحول در زندگی شخصی و اجتماعی در جامعه مسلمین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، ظهر امروز در نشستی با جمعی از فعالین قرآنی شهر سنندج، اظهار داشت: با نگاهی به جامعه پیرامون خود به راحتی متوجه می شویم کسانی که در مسیر قرآن و دین حرکت کرده اند، سعادتمند بوده اند و آرامش خاصی در چهره آنها دیده می شود، از این رو باید تا می توانیم نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه تلاش کنیم و هرگز از تلاشهایمان خسته و یا خدایی ناکرده دلزده نشویم.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان در ادامه افزود: مسئله دیگری که متاسفانه در جامعه ما بسیار کم رنگ شده است، توجه به سیره و  احادیث ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین اسلام است. هر حدیثی در نوع خود سفارش، نصیحت و درسی برای همه ماست و تأمل در هر یک از این احادیث می تواند زمینه ساز تحول در زندگی شخصی و اجتماعی در جامعه مسلمین شود.

وی اضافه کرد: بهترین و اصلی ترین راهکار برای نهادینه کردن احادیث و گفتارهای بزرگان دین در جامعه، بسترسازی برای تفسیر و تحلیل این موارد مهم در جلسات دینی همانند مساجد و حتی مراکز آموزشی مانند دبستان ها، دانشگاه ها و… می باشد.

کریمی مقدم بیان کرد: اگر هر روز یک حدیث از ائمه اطهار(ع) را مورد بررسی، تأمل و تحلیل قرار دهیم، درس های بزرگی از آن خواهیم گرفت، ولی افسوس که جامعه درگیری چیزهای سطحی دیگری شده است.

وی با اشاره به اینکه هر حدیث برای خود یک درس زندگی و انسان ساز  است، گفت: هر آنچه که انسان نیازمند آن است هم در قرآن و هم در احادیث و روایات دینی وجود دارد، لذا نباید اجازه دهیم که این گنجینه ها در زندگی ما بدون استفاده بمانند.

کارشناس قرآنی در پایان گفت: از مسئولان مراکز آموزشی به ویژه متولیان و مسئولان دبستان ها درخواست داریم احادیثی که بار تحلیلی آنها سنگین نیست را برای دانش آموزان توضیح و تشریح کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha