جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفتند: امروز کسی که حسینی فکر می کند، آمریکا و معامله قرن را تحمل نمی کند و زیر بار ظلم نمی رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید شامگاه دوشنبه در پیامی به چهارمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت» گفتند: سلاح را از دوش نگذاریم و با بیگانه‌ها بجنگیم و استکبار را به زانو در بیاوریم، این شعار رسمی و برنامه دینی رسمی ماست.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این پیام آورده است: حضرت سید الشهدا نفرمود با یزید بیعت نمی‌کنم؛ فرمود: «مِثْلِی لَا یبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»؛ فرمود هر کس آزاداندیش است، حسینی فکر می‌کند؛ مثل من فکر می‌کند، زیر بار ظلم نمی‌رود.

در ادامه این پیام آمده است: امروز هم همین‌طور است، امروز کسی که حسینی فکر می‌کند؛ نه آمریکا را، نه آن معامله قرن را، نه صهیونیست را، هیچ کدام را تحمل نمی‌کند. تا ظهور حضرت این اصل حاکم است؛ یعنی کسی که حسینی فکر می‌کند زیر بار ظلم نمی‌رود. این که امام(ره) فرمود: انقلاب مدیون کربلاست، پیروزی این نهضت به برکت کربلا و قیام حسین بن علی بن ابی‌طالب(ع) است، همین است.

ایشان در بخشی دیگر از پیام خود آورده است: در مراسم سالار شهیدان دو جمله گفته می‌شود: یکی اینکه «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجورکم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ»، که این درخواست اجر و مسئلت پاداش برای مصیبت‌زده‌هاست که ما هم مصیبت دیده‌ایم. بخش دوم دعا و درخواست است که ذات أقدس الهی ما را خواهان خون‌بهای حسین بن علی(ع) قرار بدهد: «وَ جَعَلَنَا وَ إِیاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ». این جمله دوم ابدی است؛ یعنی تا زمان ظهور حضرت هست. از خدا می‌خواهیم که خون‌بهای حسین بن علی را ما بگیریم.

در ادامه پیام آمده است: شهدای ما عموماً و شهدا و مهاجران و مجاهدان در غربت خصوصاً و عزیز ما حججی بالأخص به این ندا پاسخ دادند. این ندا وظیفه ما را مشخص می‌کند که ما از یک سمت باید بنالیم و گریه کنیم و عزاداری کنیم و ماتم اقامه کنیم و ما درباره مصیبت‌زده‌ها می‌گوییم خدا به شما صبر بدهد و اجر بدهد؛ اما درباره بازماندگان کربلا یعنی عموم شیعه‌ها گذشته از خواستن اجر و درخواست پاداش، درخواست قیام، حماسه، انقلاب، مبارزه، مجاهدت و مهاجرت می‌خواهیم.

در پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی آمده است: شهید حججی‌ها ما را فراموش نمی‌کنند، یک؛ متوجه‌اند که ما در کجا هستیم، دو؛ از خدای سبحان مسئلت می‌کنند که ما را یاری کنند، سه؛ که راه اینها را ادامه بدهیم، هدف اینها را احیا کنیم و مانند آن، چهار. این چه سروری بالاتر از این.

بر پایه این گزارش، چهارمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با محوریت تجلیل از مجاهدت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و تقدیر از مقام شامخ رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در غربت و مقاومت اسلامی در دانشگاه دامغان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha