سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه خمینی شهر

حوزه/ حجت الاسلام موسوی گفت: امام شناسی از مهمترین مسائل روز است و دشمن در صدد شبهه افکنی میان جوامع بشری است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر، حجت الاسلام سید محمد موسوی، صبح امروز در جمع عزاداران علی بن موسی الرضا (ع) در  مسجد الرسول منظریه اظهار کرد: امامت امری منتسب از طرف پروردگار است و ‌جایگاه یک مجتهد تعیین تکلیف برای امام معصوم نیست.

امام‌جمعه خمینی شهر با بیان این مطلب که امام معصوم از همه فکرها بالاتر و برتر است افزود: برخی حتی در همراهی با معصوم، در امام شناسی ضعیف هستند در حالیکه مشخص نمودن امام از جانب خدای جهانیان صورت می پذیرد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: آغاز امامت علی ابن ابیطالب(ع) با خاتمه یافتن عمر گرامی پیامبر اکرم (ص) همراه بود و این در حالی بود که عده ای از دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) در سقیفه به تعیین خلیفه پرداختند و حق امام معصوم را غصب کردند و این ناشی از عدم امام شناسی بود.

وی در ادامه  توضیح داد: امام را باید از زبان معصوم شناخت و امروزه در این امر خطیر بسیار کوتاهی شده و شبکه های معاند در صدد شبهه افکنی مساله امامت هستند .

امام جمعه خمینی شهر عنوان کرد : درجات و مقام امامان بسیار بالا و والاست اما مردم از جهل خود شانیت و مقام معصوم را در حد برآورده شدن حاجات دنیوی تنزل می دهند واین بزرگترین خطر امام شناسی برای جوامع بشری است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی عدم معرفت امام را از آسیبهای جامعه اسلامی برشمرد و در پایان خاطر نشان کرد: الطاف و عنایات ائمه معصوم بر ای تمام بشریت جاری و ساری است و امام مانند پدری مهربان نسبت به خطاهای افراد چشم پوشی می کند، ‌پس وظیفه حکم می کند در شناخت و معرفت معصوم تمام تلاش خود را در این راه به کار بندیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha