شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ مسئول انجمن قلم حوزه علمیه قم گفت: غنای علمی و ادبی حوزویان، پیش نیاز توفیق حوزه در گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت توجه به متون ادبی در مراکز علمی و پژوهشی اظهار داشت: با توجه به این که معجزه دین ما یعنی قرآن کریم، یک متن ادبی است و ادبیات قله بیانی تمام معارف است و همه آن ها باید از طریق ادبیات معرفی شوند، لذا اهمیت ادبیات و متون ادبی در حوزه های علمیه بر کسی پوشیده نست.

وی افزود: از سویی قرآن سرشار از قصه و داستان است و ما برای تبیین معارف الهی و تشریح سبک زندگی، ناگزیر از بهره گیری از ادبیات و قصه وداستان هستیم به خصوص این که در گام دوم انقلاب در راستای طرح ریزی و پایه ریزی تمدن نوین اسلامی و ارتباط با توده های مردم در این خصوص به شدت ما نیازمند بهره گیری از ادبیات هستیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: به هر حال باید توجه داشت که همه متون دینی ما وجه ادبی دارد که زبان دین ماست و لذا ما باید با ابزار ادبیات و بهره گیری درست از رسانه و فرهنگ با مخاطبان انبوه در سطح جهانی ارتباط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: به دیگر سخن، اگر این وجهه مهم را در نظر نگیریم رسانه و مخاطب را به فرهنگ های دیگر می بازیم و حال آن که در صورت بهره گیری درست و به موقع، زمینه ای پدید خواهد آمد که تمدن اسلامی به اوج خود برگردد و ما بتوانیم در راستای اهداف مقرر در گام دوم انقلاب، زمینه شکل گیری تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم.

مسئول انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین ابراز داشت: از سوی دیگر، بحث های پژوهشی و ارایه نظریه های اجتماعی همه این ها ریشه و پایه شان در نظریه های ادبی است و همه می دانیم که بنیه علمی و مایه پژوهشی حوزه باید تقویت شود که در مواجهه با مشکلات و نیازهای روز به خوبی بتواند پاسخ گو باشد و از این منظر لازمه توفیق حوزه در گام دوم انقلاب، تقویت غنای علمی و ادبی حوزویان است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha