جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: مومن همیشه در معرض تیر گمراهی شیطان است، لذا باید با توکل بر خداوند و هوشیاری و آگاهی کامل خود را از مکر و حیله او نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در ویژه برنامه شام شهادت امام رضا(ع) که با حضور گسترده زائران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: گاهی اوقات انسان‏های خوب، نسبت به برخی از مفاهیم و کارها علم کافی ندارند، البته این عیب نیست.

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: برای برخی باور اینکه شیطان دور آن‌ها را احاطه کرده سخت است، اتفاقا بعضی از آدم‌های خوب، همین دشمنی شیطان را آن طور که شایسته است درک نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: مومنان باید بدانند عده‌ای که اهل دینداری نیستند گاهی با سخنان تحقیرآمیز سعی دارند تا آن¬ها را از راه دین و اعتقادات اسلامی‎ خارج کنند، لذا دقت داشتن در انتخاب افرادی که با آن‌ها نشست و برخاست داریم یک امر ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: کسی که می‌خواهد منتظر واقعی به شمار رود باید در دینداری محکم و استوار باشد و بداند که در این راه افرادی هستند که آنها را مسخره، تحقیر و حتی تهدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان هرگز نمی‌توانند شکوه اربعین حسینی را ببینند، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین، حکمت اجتماعی دارد و مهمترین اثرش تمرین اتحاد و وحدت است، اتفاقا دشمن با همین وحدت مشکل دارد.

خطیب حرم مطهر رضوی بیان کرد: مسلمانان با راهپیمایی به سمت حرم امام حسین(ع) می‌خواهند به دشمن بگویند که آرمان‌های امام حسین(ع) را فراموش نکرده و نمی‌کنند.

وی افزود: من از یک مستندساز اسپانیایی سؤال کردم آیا اروپا اجازه تبلیغ اربعین را به شما خواهد داد، او در جواب سوالم ابراز کرد اصلاً چنین اجازه‌ای را نخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تصریح کرد: در رسانه‌های غربی کارناوال پرتاب گوجه فرنگی به یکدیگر یا مسابقات گاوبازی منعکس می‌شود، اما مانع از انعکاس اربعین هستند، چون آنجا همه چیز بر اثر منفعت مالی و لیبرالیسم است، اما در حماسه اربعین همه کارها و فعالیت‎ها براساس از خودگذشتگی رقم می‌خورد.

گفتنی است در ادامه این مراسم مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(س) به مدیحه سرایی و قرائت دعای توسل پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha