سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دادستان فرانسوی: حمله به مسجد یک پرونده تروریستی نیست!

حوزه/درحالی که فرد مهاجم به دو نفر در حمله به مسجد تیراندازی کرده و آنان را مجروح ساخته است، دادستان فرانسه این حمله را به صورت تروریستی مورد بازرسی قرار نمی دهد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، دادستان فرانسوی گفت که حمله تیراندازی به مسجدی در شهر بایون جنوبی فرانسه که منجر به مجروح شدن دو نفر شد، به عنوان یک پرونده تروریستی مورد بازرسی قرار نمی گیرد.

مارک ماری گفت سه شنبه مظنونی که در گذشته ارتباطات افراطی داشته است ، برای ارزیابی سلامت روان به پزشک روانپزشکی فرستاده می شود.

ماری گفت که این مهاجم ۸۴ ساله به پلیس گفت که وی حمله مسلحانه ای به مساجد انجام داده است تا «انتقام از تخریب در نوتردام (کلیسای جامع)» را که وی مسلمانان را مقصر آن می‌داند بگیرد. اگرچه مظنون مدارکی ارائه نکرد.

این مظنون اعتراف کرده بود که سعی در آتش سوزی در مسجد و همچنین یک اتومبیل را داشت ، اما این که قصد قتل کسی را نیز داشت است ، انکار کرده است. بازپرس وی افزود:  بازجویی درمورد سلامت روان وی سؤالاتی را ایجاد کرد .

روز دوشنبه ، مهاجم ، یک سرباز سابق ، هنگام نماز خواندن ، به سمت افراد داخل مسجد شلیک کرد و دو پیرمرد ، ۷۴ و ۷۸ ساله را مجروح کرد.

به گفته دادستانی دو مرد مجروح بستری هستند اما وضعیت سلامت آنان رو به بهبود قرار دارد.

گفتنی است اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان در اروپا در سال های اخیر رو به افزایش بوده است.

براساس گزارشی از بنیاد تحقیقات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی (ستا) در سال ۲۰۱۸ مجموعا ۶۷۶ حادثه اسلام هراسی به وقوع پیوسته که در ۲۰ مورد آنان حمله فیزیکی وجود داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha