پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه هجمه به خادمان اسلام از صدر اسلام تاکنون ادامه داشته و دارد، افزود: هجمه همین افراد و شبهه افکنی کار را به جایی رساند که وقتی علی بن ابی‌طالب (ع) در محراب نماز به شهادت رسید برخی می‌گفتند مگر وی نماز می‌خواند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست با طلاب استان، با اشاره به جایگاه و اهمیت زبان و نحوه سخن گفتن به‌ویژه در بین حوزویان، افزود: امام سجاد (ع) می‌فرماید: «ان لسان ابن آدم یشرف علی جمیع جوارحه کل صباح فیقول: کیف اصبحتم؟ فیقولون: بخیر ان ترکتنا و یقولون الله الله فینا و یناشدونه و یقولون: انما نثاب و نعاقب بک».

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بنا به فرموده این امام همام در هر بامداد زبان آدمیزاد بر تمام اعضایش مشرف می‌شود و می‌گوید: چگونه صبح کردید؟ گویند: اگر تو ما را رها کنی خوبیم و می‌گویند: خدا را خدا را نسبت به ما به یادآور و سوگندش دهند و گویند: ما به سبب تو ثواب و عقاب می‌شویم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی آداب گفتار است، افزود: قرآن هم نسبت به این موضوع رهنمودهای فراوانی دارد و عباراتی چون قول حسن و معروف و سدید نشان می‌دهد قرآن نسبت به حرف زدن مبنای ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: افزون بر مباحث ایجابی آداب گفتاری، برخی موارد سلبی و نبایدهایی را هم باید در گفتار رعایت کنیم که قرآن به این نبایدها هم اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه این نبایدها افزون بر گفتار، باید در نوشتار و سخنان ما در فضای مجازی هم اعمال شود، اظهار کرد: اینکه می‌بینیم در فضای مجازی هجمه شدیدی علیه خادمان نظام و انقلاب می‌شود، ریشه در عدم رعایت همین موارد است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه هجمه به خادمان اسلام از صدر اسلام تاکنون ادامه داشته و دارد، افزود: هجمه همین افراد و شبهه افکنی کار را به جایی رساند که وقتی علی بن ابی‌طالب (ع) در محراب نماز به شهادت رسید برخی می‌گفتند مگر وی نماز می‌خواند؟

وی اضافه کرد: از چه طریقی برخی نسبت به نماز خواندن امام علی (ع) تشکیک می‌کردند؟ دشمن شایعه‌پراکنی می‌کرد و این حرف دهان به دهان می‌چرخید تا جایی که مولا را بی‌نماز تلقی می‌کردند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه امروز هم همین فضا وجود دارد، افزود: امروز هم می‌بینیم فردی در موبایل خود برخی چیزها را می‌بیند و می‌شنود و دچار شبهه می‌شود؛ به‌گونه‌ای که از ناحیه فضای مجازی ذهن عده‌ای نسبت به انقلاب و نظام مخدوش می‌شود و برخی از بزرگان ترور شخصیتی می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha