شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا منصوری

حوزه/ عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب چشم‌اندازی هم برای جهانیان ترسیم شده است که آن تقابل اسلام و استکبار و پیام جهانی انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا منصوری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران استان اصفهان گفت: سوالی که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح می‌شود این است که برخی می گویند چرا در بیانیه اسمی از طلاب آورده نشده است، درصورتی که مقام معظم رهبری می فرمایند خطاب به ملت و ما هم جزء ملت هستیم.

وی با طرح این پرسش که وظیفه ما حوزویان نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب چیست گفت: حتما  ما حوزویان، مخاطب عام و هم مخاطب خاص خطاب رهبر انقلاب هستیم، چون انقلاب اسلامی به همت ملت ایران انجام شده است و ماهم جزیی از این ملت هستیم.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: از آنجا که هدف این انقلاب، تشکیل تمدن اسلامی است تا ملت ایران الگویی برای منطقه و جهان باشد، بیانیه گام دوم خطاب به ملت ایران بیان شده است.

وی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب چشم‌اندازی هم برای جهانیان ترسیم شده است که آن تقابل اسلام و استکبار است، تقابل اسلام و استکبار، پیام جهانی انقلاب اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب در  رمضان 98 دو وظیفه برای دانشگاهیان و حوزویان تعیین کردند که جریان شناسی و جریان سازی را وظیفه‌ی دانشگاهیان و گفتمان سازی را وظیفه حوزویان عنوان کردند.

  وی با اشاره به اینکه گفتمان، همان فکر رایج و مطالبه مردم  است اظهار داشت: به فرموده رهبر انقلاب گفتمان حاصل استدلال، تبیین، تکرار است تا تبدیل به گفتمان شود و وظیفه اولین و آخرین حوزه انقلابی، گفتمان سازی مبانی انقلاب و در رأس آنها بیانیه گام دوم  انقلاب است.

 وی با تاکید براینکه حوزه ی انقلابی باید گفتمان ساز باشد ابراز داشت: دو نوع جریان شناسی تاکتیکی و استراتژیکی مطرح شده که جریان شناسی تاکتیکی چیستی و چگونگی هست اما جریان شناسی استراتژیکی دارای پنج مرحله است که این پنج مرحله وقتی طی می شود که به یک تحلیل حقیقی و واقعی برسید و پس از آن به بصیرت می رسید.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه ‌داد: رهبر انقلاب تاکید دارند در دانشگاه باید بصیرت افزایی صورت گیرد و گفتمان سازی موجب مطالبه گری می شود و سرانجام گفتمان به مطالبه گری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اگر بصیرت افزایی ایجاد شد گفتمان های انقلاب به عرصه عمل می رسد گفت: مطالبه مهم رهبر، تبدیل کردن عناوین مهم و اساسی انقلاب به گفتمان است و گفتمان یعنی آن فکر رایج بین مردم و مطالبه عمومی، گفتمان های انقلاب را به سمع و نظر مردم برسانید.

وی ادامه‌داد: نظام مطلوب دشمنان چه نظامی است نظام مطلوب آنها، نظام انقلاب اسلامی نیست چون نظام جمهوری اسلامی مبانی دارد مبانی آن امامت، امت، مستضعفین، عدالت و استکبارستیزی است.

 وی با اشاره به اینکه سوره محمد، تخصصی ترین سوره قران در زمینه تقابل میان نظام الهی و نظام استکباری است گفت: سوره اعراف نیز تخصصی ترین سوره در جریان شناسی از مراحل زمانی استکبار است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از اول بیانیه گام دوم انقلاب تا آخر گام  را جریان شناسی کرده‌ایم و آرمان ها را از زبان رهبر انقلاب تعریف کرده ایم و بیانیه گام دوم انقلاب را بر اساس قرآن و نهج البلاغه، جریان شناسی و گفتمان سازی می کنیم .

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه  می فرمایند دشمنان سه هدف داشتند هدف اول آنها براندازی بود که نتوانستند، همچنین عبور از انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی و آخرین نمایشنامه آنها، فتنه ۸۸ بود و هدف سوم آنها آوردن شخصی که با دشمنان سازشکار باشد و بتواند تعامل را قبول کند که شکست خوردند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha