شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
میرمعینی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: مهاجر الی الله از اماکنی که در آن معاصی صورت می گیرد به سرعت خارج می شود؛ جوانان بسیاری به نفس قدسی اهل بیت(ع) از معاصی هجرت نموده و هدایت شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میر معینی عصر چهارشنبه در اولین روز از ماه ربیع الاول با اشاره به هجرت نبی گرامی اسلام طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: اول ربیع الاول مصادف با هجرت نبی گرامی اسلام است و بر اساس آنچه رسول خدا در طول سال های متمادی زحمات بسیاری را متحمل شده بودند، عده ای از مشرکان نیز از ظلمت و تاریکی به سمت نور هجرت نموده و هدایت شدند.

وی افزود: هجرت انواع و اقسام مختلف دارد که با ارزش ترین هجرت ها، هجرت از معاصی است و انسان باید همواره تلاش نماید به گونه ای از معاصی هجرت نماید که سعادت اخروی را به دست بیاورد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: خروج از گناه و قدم گذاشتن در مسیر نور بسیار ارزشمند بوده و باعث می شود انسان از رحمت خاص الهی بهره مند شود.
سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: مهاجر الی الله از اماکنی که در آن معاصی صورت می گیرد، به سرعت خارج می شود و جوانان بسیاری به نفس قدسی اهل بیت(ع) از معاصی هجرت نموده و هدایت شدند.

وی یادآور شد: هجرت اعتقادی نیز یکی دیگر از هجرت های ارزشمند در اسلام است و انسان باید همواره تلاش نماید اعتقادات خود را محفوظ نگه دارد و اگر اعتقاد به رازقیت خداوند دارد اگر شغلش به طور مستمر مواجه شدن با نامحرم است، باید شغل خود را عوض نماید.

حجت الاسلام والمسلمین میر معینی در ادامه گفت: نبی گرامی اسلام(ص) در روایتی می فرمایند: اگر کسی به خاطر حفظ دینش جای نشستن خود را حتی به اندازه یک وجب تغییر بدهد، بهشت بر او واجب می شود.

وی افزود: بر اساس روایات نشستن در چند مجلس حرام است و انسان باید به سرعت از این مجالس خارج شود که عبارتند از مجالس غیبت و تهمت، مجالسی که شرب خمر در آن ها صورت می گیرد و مجالسی که نشستن در آن ها باعث می شود به اعتقادات انسان خدشه و شبهه وارد شود؛ اگر کسی از این مجالس خارج شود مصداق بارز مهاجر الی الله است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: انسان باید از دزدان ایمان که با هوی و هوس خود اعتقادات را به تاراج می برند دوری نماید و همواره مواظب اینگونه دزدان باشد.

وی در پایان تاکید کرد: هجرت از اخلاق ناشایست به سوی خلق حسنه نیز یکی دیگر از مصادیق هجرت الی الله است چرا که بر اساس روایات مهم ترین دلایل عدم استجابت دعا زبان آلوده، وجود کینه و حسد و عدم نیت درست است. باید از این رذئل به سوی فضایل اخلاقی یعنی زبان نرم، قلب سلیم و نیت پاک و سالم مهاجرت نماید.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha